جعبه ساز | www.boxmaker.ir
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
شهرداری کرج در دریافت مطالبات خود ضعیف عمل می‌کند

شهردار کرج گفت: ضعف در سیستم پیگیری مطالبات به شهرداری باز می گردد و نشان می دهد نیازمند تدبیر راهکاری جدی برای دریافت عوارض در مجموعه شهرداری هستیم.

Print Friendly, PDF & Email

 به گزارش سایت خبری شهرداریها به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، علی ترکاشوند درجلسه شورای برنامه ریزی شهرداری، مدیریت جهادی و عزم ملی را به عنوان یک راهبرد مدیریتی ارزیابی واظهار کرد: شعاری که از سوی رهبر معظم انقلاب برای سال تعیین می شود فقط یک روز در حد شعار است و باقی ایام سال راهبردی مدیریتی و اجرایی است که باید در همه زمینه ها محقق شود امری که مقام معظم رهبری نیز بر این مهم تاکید دارند.

 وی انجام کار نمادین در این حوزه را مورد نقد قرار داد و از مسئولان تحت امر خود خواست برای ورود به حوزه عمل در این زمینه بسیار پیگیر باشند.

 ترکاشوند بر لزوم توجه و حساسیت مدیران برای تحقق این منظور تاکید و عنوان کرد: مدیران باید نسبت به تحقق اهداف سازمانی حساس و برای انجام وظایف محوله بسیار جدی و سخت گیر باشند.

 وی حضور پیوسته مدیران در مجموعه تحت مدیریت خویش را یکی از اصول مدیریتی دانست و بیان کرد: مرخصی های مکرر و تاخیر برای حضور در محیط کار برای هیچ مدیری پذیرفته و شایسته نیست و مدیران ملزم به اجرای تعهدات اداری خود در مجموعه هستند.

 شهردار کرج با بیان اینکه مدیران مناطق موظف به کنترل مدام میزان درآمدها تا رسیدن به سطح پیش بینی شده هستند، به مقایسه درآمدهای زمان صرف شده از سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته پرداخت و اضافه کرد: به زودی تیم های ارزیابی از سوی معاونت اداری و مالی در مناطق حضور یافته و عملکرد مدیران را مورد بررسی جدی قرار می دهند.

 ترکاشوند گفت: به رغم افزایش ۱۰۳ درصدی درآمد نقدی نسبت به سال گذشته، به نظر  می رسد رقم درآمد پیش بینی شده برای کرج رقمی ناچیز است که باید به طور قطع حاصل شود.

 وی اجرای بخشی از طرح های عمرانی شهر به واسطه دریافت ال سی های داخلی را یکی از راهکارهای برون رفت از دغدغه های درآمدی عنوان کرد و افزود: اگر غیر از این بود با توجه به سطح ناچیز درآمدها امکان اجرای این طرح ها فراهم نمی شد.

 ترکاشوند وجود مطالبات بسیار شهرداری از شهروندان و دستگاه ها را به عنوان یک ضعف برای سیستم ارزیابی و اذعان کرد: در حال حاضر بیش از درآمدهای پایدار، مطالبات داریم که ناتوانی در اخذ این مطالبات و دریافت حق و حقوق مردم از شهر مسئله ای است که باید با جدیت پیگیری شود.

 وی به دریافت حق و حقوق سایر دستگاه های خدماتی از مردم و شهر در زمان مقتضی اشاره کرد و گفت: وقتی همه دستگاه های خدمات رسان به سرعت و در اولویت هزینه ارائه خدمات خود را از شهر دریافت می کنند، چرا دستگاهی به بزرگی و با خدمات رسانی گسترده به شهروندان، نباید این درآمدها را به فوریت دریافت کند؟

 شهردار تصریح کرد: این ضعف در سیستم پیگیری مطالبات به شهرداری باز می گردد و نشان می دهد نیازمند تولید و تدبیر راهکاری جدی برای دریافت عوارض در مجموعه شهرداری هستیم که این امر باید از سوی مجموعه معاونت اداری مالی به سرعت دنبال شده و اجرایی شود.

Print Friendly, PDF & Email
امکان درج نظر مسدود شده است. از صفحۀ تماس با ما استفاده نمایید.
پربازدیدترین ها
اخبار شهرداریها
لمون پرس