معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر این که اگر شهر تهران را مانند یک صفحه بزرگ شطرنج در نظر بگیریم، مردم در این صفحه باید با حداکثر ۳۵۰ متر پیاده روی به یک ایستگاه اتوبوس یا مترو برسند، گفت: از این رو به موازات توسعه خطوط و ایستگاههای مترو، خطوط و ایستگاههای اتوبوس را نیز توسعه خواهیم داد.
مهندس سید جعفر تشکریهاشمی افزود: باید کسری فضاهای خالی مترو را با اتوبوس پُر کرده و مردم را از سرفاصله حرکت اتوبوسها و زمان رسیدن آنها به ایستگاه مطمئن کنیم تا با برقراری نظم و انضباط بتوانیم اتوبوسهایمان را سر ساعت به ایستگاه برسانیم.
اجازه نمیدهیم مینیبوسهای فرسوده در تهران فعالیت کنند
معاون شهردار تهران با اشاره به این که اتوبوسهای فرسوده باید به تدریج از سطح شهر جمعآوری شوند و برخی از آنها که امکان بازسازی دارند تعمیر کلی شده و بقیه اسقاط گردند، اظهار کرد: علاوه بر این، یک هزار دستگاه مینی بوس تحت پوشش اتوبوسرانی را نیز در سال جاری از رده خارج میکنیم و به رانندگانی که مینی بوس خود را نوسازی نکنند، اجازه فعالیت در تهران نخواهیم داد. وی با بیان این که ۵۰۰ دستگاه اتوبوس فرسوده را بازسازی کرده و مجدداً به ناوگان باز میگردانیم، تصریح کرد: ۵۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر را نیز از رده خارج کرده و به جای آنها اتوبوسهای جدید وارد ناوگان میکنیم و البته در این مسیر به جای عملکرد متمرکز از سوی شرکت واحد، بخش خصوصی را بیشتر مشارکت خواهیم داد.
مهندس تشکریهاشمی با اعلام این که خطوط اتوبوسرانی واقع در جغرافیای هر منطقه، در اختیار شهرداری همان منطقه قرار میگیرد و شرکت واحد صرفاً بر عملکرد ناوگان اتوبوسرانی نظارت خواهد داشت، اضافه کرد: ۳۵۰ متر پیمایش برای رسیدن به اولین ایستگاه حملونقل عمومی را مد نظر قرار داده و به این منظور شبکهای ماتریسی و سیستمی شعاعی را در دستور کار قرار دادهایم.
وی با تأکید بر این که ایستگاههای مترو و اتوبوس به صورت شطرنجی در محدوده مرکزی شهر احداث و شبکه حملونقل عمومی در این محدوده تکمیل خواهد شد، خاطرنشان کرد: در محدوده مذکور دو رینگ پرسرعت ایجاد میشود و یکسری خطوط منطقهای که به صورت شعاعی عمل میکنند و نیز چند خط فیدر یا همان تغذیه کننده استقرار خواهد یافت.
تهران تحت پوشش کامل مترو و اتوبوسرانی قرار میگیرد
معاون شهردار تهران با اشاره به این که در حال حاضر ۸۰ درصد شبکه حملونقل عمومی پیاده سازی شده و صرفاً باید آن را تکمیل کنیم، اظهار کرد: به عنوان نمونه همه خطوط پیشبینی شده بیآرتی جز دو خط بزرگراه صدر و نیز بزرگراه شهید همت که صبحها و عصرها در ساعات اوج ترافیک ماشینها سانت به سانت در آن حرکت میکنند و جلو میروند، باقی ماندهاند. وی با بیان این که در شهر انسان محور، این حق بدیهی همه انسانهاست که با آرامش و به سرعت به مقصد برسند، تصریح کرد: شبکه اتوبوسهای تندرو که در قالب شبکه ای متصل به هم عمل میکنند این حق را برای شهروندان فراهم کرده اند، ضمن این که خودروهای امدادی از جمله آمبولانس و آتشنشانی نیز حق استفاده از این خودروها را دارند. مهندس تشکریهاشمی با اعلام این که کمال بی انصافی و دور از عقلانیت است که خودروهای امدادی در ترافیک بمانند، چون دارندگان خودروی شخصی میخواهند همه شبکه معابر را اِشغال کنند، اضافه کرد: شهر تنها در مالکیت مالکان خودروهای شخصی نیست، بلکه استفاده از شهر و امکانات آن حق همه مردم شهر و از جمله افرادی است که با اتوبوس و مترو رفت و آمد میکنند و یکی از راههای احقاق این حق، زیر پوشش قرار دادن کل شهر توسط شبکهای از خطوط مترو و اتوبوسرانی است. وی در پایان با تأکید بر این که مسافران باید بدانند چه موقع اتوبوس به ایستگاه میرسد و به سرعت در حال پیادهسازی این سیستم در کل شهر هستیم و در محموع تهران را به صورت کامل تحت پوشش خطوط اتوبوسرانی و مترو قرار خواهیم داد، خاطرنشان کرد: به این منظور، علاوه بر بهرهبرداری از ۳۰ کیلومتر خط جدید مترو تا پایان امسال، یک سری خطوط جدید اتوبوسرانی را به ویژه در شرق و جنوب شرق تهران به خطوط موجود اضافه میکنیم.
ورود سری نخست مینیبوسهای جدید به ناوگان تا پیش از مهرماه
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با بیان اینکه در تلاشیم تمامی مینیبوسهای فرسوده پایتخت را تا پایان سال نوسازی کنیم گفت: تا پیش از مهرماه سری نخست مینیبوسهای جدید وارد ناوگان خواهند شد.پیمان سنندجی در گفتوگو با مهر با بیان این مطلب اظهار کرد: براساس توافقات صورت گرفته مقرر شد برای نوسازی مینیبوسهای فرسوده شهرداری تهران ۲۰ میلیون تومان، سازمان محیط زیست ۲۰ میلیون تومان و ستاد نوسازی خودروهای فرسوده نیز ۱۸ میلیون تومان پرداخت کنند که براین اساس انتظار می رود تا پایان سال مینیبوسهای فرسوده به طور کامل از ناوگان خارج شوند.وی ادامه داد:پس از توافقات صورت گرفته از خودروسازان داخلی برای مشارکت در نوسازی ناوگان مینیبوسرانی دعوت به آمد و اکنون در حال عقد قرارداد با این شرکتها هستیم.
سنندجی تصریح کرد: مالکین مینیبوسهای فرسوده در سایت مربوطه ثبتنام کرده و نوع خودروهای جدید را خود انتخاب کردهاند.وی با بیان اینکه نوسازی حدود هزار دستگاه مینیبوس فرسوده پایتخت با جدیت دنبال خواهد شد گفت: با نوسازی مینیبوسهای فرسوده ضمن آنکه قدمی برای کاهش آلودگی هوای شهر برداشته می شود، خدماترسانی بهتر و مناسبتر به شهروندان نیز محقق میشود.
Related Posts
- آمادگی سازمان باغستانهای سنتی شهرداری قزوین به منظور انجام آبیاری مکمل برای باغ های کم آب
- در سالی که گذشت بیش از ۴۴ هزار شهروند با سامانه ۱۳۷ شهرداری قزوین تماس گرفتند
- جانمایی سطل های زباله جدید
- جانمایی سطل های زباله جدید
- بازدید نمایندگان سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان
- تجهیز تعدادی از اتوبوس های ناوگان سازمان اتوبوسرانی قزوین به سیستم گرمایشی و سرمایشی مدرن
- بازسازی ۱۷۷ دستگاه اتوبوس از سراسر کشور در مرکز بازسازی امام علی (علیه السلام) سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین
- بازدید مسئولین سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرستان دُرود از سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین
- بازدید مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کاشان از سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین
- خدمت رسانی اتوبوسرانی در سالروز حماسه ملّی ۹ دی
- خدمت رسانی اتوبوسرانی در سالروز حماسه ملّی ۹ دی
- خدمت رسانی اتوبوسرانی در سالروز حماسه ملّی ۹ دی
- قاسمی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین خبر داد؛
- مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین خبر داد؛
- نور آرایی های سطح شهر به مناسبت سالروز رحلت امام خمینی(ره) به مدت یک شب خاموش شد
- زباله های عفونی بیمارستان ها بدون بی خطرسازی به زباله دان اهواز می رود
- بیش از ۷۵ درصد از زباله های سطح شهر را مواد آلی و پسماندهای غذایی تشکیل می دهد
- ۷۰ میلیارد ریال برنامه مدیریت پسماند برای شهرداری اردبیل تعریف شد
- دبیر: نیمی از هزینه پسماند را باید شهرداری تهران پرداخت کند
- حجم بازیافت پسماند طی پنج سال از ۲۰به ۶۰ درصد افزایش می یابد
- وزیر بهداشت: گمان میکنم جمع آوری زبالههای بیمارستانی وظیفه شهرداری است
- جریمهی سنگین تخلیهکنندگان غیرمجاز خاک و نخاله در کرمان
- مسوولیت نابودی زبالههای ۱۰۰۰ مرکز درمانی تهران با شهرداری تهران نیست
- اتصال ریلی ۷ شهر با بهرهبرداری از قطار حومهای نجفآباد-اصفهان
- انجام اصلاحات خطوط با هدف حذف خطوط موازی اتوبوسرانی شهرداری مشهد
- توسعه سیستمهای هوشمند مدیریت ترافیک در پایتخت
- شهرداری نقشی در کمک به خرید تاکسی هیبریدی و موتور برقی ندارد
- خروج ۲۰۰۰ اتوبوس فرسوده از ناوگان حمل و نقل تهران
- تعیین میزان اعتبار کارت بلیتهای یکساله متناسب با مصرف شهروندان
- شهرداری تهران به تعهدات خود در خصوص مترو عمل کند
- شهرداری تهران خرید واگن های مترو از چین را تکذیب کرد
- Loon Copter پهپاد شگفت انگیز با قابلیت شنا در سطح و زیر آب
- آخرین فهرست از پرشتابترین سوپراسپرتهای دنیا+تصاویر
- آیا آیفون ۷ واقعی این شکلی است؟+تصاویر
- تصاویر/ کولاک شرق امریکا را فلج کرد
- مایکروسافت مدلهای جدید سرفیس بوک، سرفیس پرو ۴ و سرفیس پن را معرفی کرد
- بهترین فیلمهای سال ۲۰۱۵ از نگاه منتقدان
- پرواز از نیویورک به دبی، تنها در ۲۲ دقیقه
- کدام تکنولوژی صفحه نمایش برای تلویزیونها بهتر است؛ LCD یا OLED؟