معاون شهردار تهران تاکید کرد: کارت بلیتهای یکساله ۲ تا ۳برابر کارت بلیتهای مبلغدار، برای شهروندانی که بیش از حد در تردد روزانه با مترو هستند مقرون به صرفه است.
سیدجعفر تشکریهاشمی در پاسخ به این سوال که برتری کارت بلیتهای یکساله با اعتبار محدود برای شهروندان چیست گفت: میانگین متوسط سفرهای مردم را داریم و اعتبار اولیه کارت بلیتهای یکساله متناسب با میانگین سفرهای شهروندان پیش بینی شده است. این در حالیست که افزایش سفرهای شهروندان نیز در این اعتبارات لحاظ شده که اعتبار مصرفی کارت است.
وی با بیان اینکه کارت بلیتهای یکساله ۲ تا ۳ برابر کارت بلیتهای مبلغ دار، برای شهروندانی که برای تردد روزانه از مترو استفاده میکنند، مقرون به صرفه است، تاکید کرد: کارت بلیتهای یکساله به مفهوم این نیست که به تعداد هر بار استفاده کاربران که البته به صورت استفاده غیر متعارف باشد، کارایی داشته باشند. دلیل آن هم این است که لازم است تا استفاده از این کارتهای یک ساله حتما سیستم نظام کنترلی داشته باشد. به عنوان مثال وقتی کارتی ۲۰۰ بار در یک روز کشیده میشود معنایی بجز سوءاستفاده عدهای سودجو از کارت بلیتهای یکساله ندارد.از این رو تلاش کردیم تا با بکارگیری سیستم جدید راه این سوءاستفاده را ببندیم.
معاون شهردار تهران همچنین اظهار کرد: شهرداری تهران به ازای هر سفر مبلغی را از محل کارت بلیتها به بخش خصوصی پرداخت میکند که این مبلغ در هر خط متفاوت است. ما یارانههای سنگینی را در خصوص کارت بلیتهای یکساله پرداخت میکنیم و نمیتوانیم اجازه دهیم بدون محدودیت از این کارتها در روز استفاده شود .
به گفته تشکریهاشمی از دو سال گذشته که کارت بلیتهای یکساله فعال شدند به یکباره سودجویی در این بخش افزایش یافت. به طوری که شاهد بودیم برخی افراد با در دست داشتن این کارتها زمینه سودجویی را فراهم میکردند .به عنوان مثال یک نفر در طول یک روز نمیتواند ۶۰ بار از مترو و یا اتوبوس استفاده کند . این در حالیست که مرکز اطلاعات ما این قبیل اتفاقات را در سالهای گذشته به ثبت رسانده است که این بار مالی بسیاری را به شهرداری تحمیل کرده و حقوق دیگر شهروندان را هم پایمال کرده است.
وی تاکید کرد: کارت بلیتهای اعتباری یکساله متناسب با ترددهای منطقی شهروندان پیشبینی شده است و با سیستمی که لحاظ شده راه سوءاستفاده از این کارتهای اعتباری یکساله مسدود شده است. ضمن اینکه با روش جدید این قابلیت درنظر گرفته شده که متخلفان شناخته شده و با آنها برخورد قضایی میشود.
تشکریهاشمی در ادامه تصریح کرد: تمامی متقاضیان دریافت کارت بلیت مدت دار باید درسامانه شهرداری تهران و پورتال خرید کارتهای الکترونیک مدتدار ثبت نام کنند که اسکن عکس پرسنلی و کارت ملی از الزامات ثبتنام بوده است .
به گفته وی دیجیتالی بودن این کارتها و اینکه با عکس شخص صادر خواهند شد تنها به منظور جلوگیری از تخلفات صورت گرفته و سوءاستفادههای کاربران متخلف در سالهای گذشته است. بنا بر مصوبه شورای شهر تهران در تاریخ چهارم اسفندماه سال ۹۲ ، شهرداری تهران مجاز است کارت ویژهای برای دانشآموزان و دانشجویان با تخفیف ۵۰ درصدی و نیز کارت ویژه دیگری برای افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی که آن هم با تخفیف ۵۰ درصدی است در نظر گیرد که تاکنون ارائه این تخفیف به گروههای اشاره شده لحاظ نشده است.
معاون شهردار تهران پاسخ به اینکه در ارتباط با افرادی که ثبتنام کرده و مشمول تخفیف میشدند اما این تخفیف برای آنها در پورتال ثبتنام کارتهای الکترونیک مدتدار مترو لحاظ نشده است چه تصمیمی اتخاذ خواهد شد، اظهار کرد: طبیعتا افرادی که از قبل پول کامل پرداخت کردهاند، در حالی که مشمول تخفیف میشدند پولشان به آنها بازگردانده میشود و یا اینکه کارت آنها ابطال و کارت تخفیف دار برای آنها صادر خواهد شد.
وی ادامه داد: با هماهنگی واحد تخصصی معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری تهران به دنبال شناسایی، پروندهدار کردن افراد و ارائه تخفیفهای در نظر گرفته شده برای آنها هستیم.
تشکریهاشمی با بیان اینکه برای تمامی گروههای لحاظ شده در مصوبه شورای شهر تهران از جمله دانشآموزان، دانشجویان، افراد تحت پوشش کمیته امداد امامخمینی و سازمان بهزیستی تخفیفهای مورد نظر پیشبینی شده است، گفت: باید در این رابطه هماهنگیهای لازم با سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد شهید و امور ایثارگران، آموزش و پرورش و وزارت علوم انجام شود تا شناسایی افراد محرز گردد. معاون حملونقل و ترافیک شهردار تهران با تاکید بر اینکه مصوبه شورای شهر به طور دقیق به مرحله اجرا درخواهد آمد، خاطرنشان کرد: باید سازوکارهای لازم در نظر گرفته شود تا از رفت و آمدهای غیر ضروری جلوگیری شود. به همین دلیل کسانی که در این حد فاصل زمانی خرید کارت برایشان ضروری بوده و کارتهای الکترونیک مدتدار مترو را تهیه کردند متناسب با تخفیف لحاظ شده در مصوبه شورای شهر تهران یا کارتشان اصلاح میشود یا پولشان بازگردانده میشود و یا کارت جدید برای آنها صادر خواهد شد.
تشکریهاشمی ادامه داد: در مواردی که ارائه تخفیف پیشبینی شده است باید به منظور شناسایی، معرفی، تخصیص و واگذاری کارتهای الکترونیکی
مدت دار مترو به افراد سازوکارهای اجرایی در نظر گرفته شود که قطعا این کار به مرحله اجرا درخواهد آمد. معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران: با اشاره به اینکه سوبسید در نظر گرفته شده به منظور ارائه تخفیف در صدور کارتهای الکترونیک مدتدار مترو سوبسید سنگینی است که شهرداری آن را پرداخت خواهد کرد، بیان کرد: ما نمیخواهیم بدون آشنایی و وجود اطلاعات نسبت به افراد به منظور صدور این کارتها اقدام کنیم .بنابراین مکانیزمهایی را در نظر گرفتهایم تا طی روزهای آینده روش و شیوه ثبتنام افراد اعلام شود.
Related Posts
- آمادگی سازمان باغستانهای سنتی شهرداری قزوین به منظور انجام آبیاری مکمل برای باغ های کم آب
- در سالی که گذشت بیش از ۴۴ هزار شهروند با سامانه ۱۳۷ شهرداری قزوین تماس گرفتند
- جانمایی سطل های زباله جدید
- جانمایی سطل های زباله جدید
- بازدید نمایندگان سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان
- تجهیز تعدادی از اتوبوس های ناوگان سازمان اتوبوسرانی قزوین به سیستم گرمایشی و سرمایشی مدرن
- بازسازی ۱۷۷ دستگاه اتوبوس از سراسر کشور در مرکز بازسازی امام علی (علیه السلام) سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین
- بازدید مسئولین سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرستان دُرود از سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین
- بازدید مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کاشان از سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین
- خدمت رسانی اتوبوسرانی در سالروز حماسه ملّی ۹ دی
- خدمت رسانی اتوبوسرانی در سالروز حماسه ملّی ۹ دی
- خدمت رسانی اتوبوسرانی در سالروز حماسه ملّی ۹ دی
- قاسمی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین خبر داد؛
- مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین خبر داد؛
- نور آرایی های سطح شهر به مناسبت سالروز رحلت امام خمینی(ره) به مدت یک شب خاموش شد
- زباله های عفونی بیمارستان ها بدون بی خطرسازی به زباله دان اهواز می رود
- بیش از ۷۵ درصد از زباله های سطح شهر را مواد آلی و پسماندهای غذایی تشکیل می دهد
- ۷۰ میلیارد ریال برنامه مدیریت پسماند برای شهرداری اردبیل تعریف شد
- دبیر: نیمی از هزینه پسماند را باید شهرداری تهران پرداخت کند
- حجم بازیافت پسماند طی پنج سال از ۲۰به ۶۰ درصد افزایش می یابد
- وزیر بهداشت: گمان میکنم جمع آوری زبالههای بیمارستانی وظیفه شهرداری است
- جریمهی سنگین تخلیهکنندگان غیرمجاز خاک و نخاله در کرمان
- مسوولیت نابودی زبالههای ۱۰۰۰ مرکز درمانی تهران با شهرداری تهران نیست
- اتصال ریلی ۷ شهر با بهرهبرداری از قطار حومهای نجفآباد-اصفهان
- انجام اصلاحات خطوط با هدف حذف خطوط موازی اتوبوسرانی شهرداری مشهد
- توسعه سیستمهای هوشمند مدیریت ترافیک در پایتخت
- شهرداری نقشی در کمک به خرید تاکسی هیبریدی و موتور برقی ندارد
- خروج ۲۰۰۰ اتوبوس فرسوده از ناوگان حمل و نقل تهران
- تعیین میزان اعتبار کارت بلیتهای یکساله متناسب با مصرف شهروندان
- شهرداری تهران به تعهدات خود در خصوص مترو عمل کند
- شهرداری تهران خرید واگن های مترو از چین را تکذیب کرد
- Loon Copter پهپاد شگفت انگیز با قابلیت شنا در سطح و زیر آب
- آخرین فهرست از پرشتابترین سوپراسپرتهای دنیا+تصاویر
- آیا آیفون ۷ واقعی این شکلی است؟+تصاویر
- تصاویر/ کولاک شرق امریکا را فلج کرد
- مایکروسافت مدلهای جدید سرفیس بوک، سرفیس پرو ۴ و سرفیس پن را معرفی کرد
- بهترین فیلمهای سال ۲۰۱۵ از نگاه منتقدان
- پرواز از نیویورک به دبی، تنها در ۲۲ دقیقه
- کدام تکنولوژی صفحه نمایش برای تلویزیونها بهتر است؛ LCD یا OLED؟