جعبه ساز | www.boxmaker.ir
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
بدهکاری ۱۵۰۰ میلیارد تومانی شهرداری مشهد به بانک‌ها

شهردار مشهد با بیان اینکه زمانی شهرداری را تحویل گرفتم که ۳ هزار میلیارد تومان بدهکاری داشت, گفت: برای اداره شهر حدود هزار میلیارد تومان هزینه خدمات توسط شهرداری پرداخت می‌شود و امسال هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به بانک‌ها بدهکار هستیم.

Print Friendly, PDF & Email

 سید صولت مرتضوی ظهر امروز در نشستی خبری اظهار کرد: متاسفانه حمل و نقل عمومی در مشهد وابسته به سوخت‌های فسیلی بوده که این امر نابه‌سامانی‌های تنفسی و آلودگی شهر را به دنبال دارد در این راستا شهرداری مشهد برنامه‌هایی همچون توسعه خطوط قطار شهری و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی را در دستور کار خود قرار داده اشت.

شهردار مشهد افزود: با مدیریت جهادی و عزم ملی می‌توانیم پروژه قطار شهری مشهد را در زمان مقرر شده به بهره‌برداری برسانیم و هم‌اکنون در جبهه شمالی ۵ هزار و ۶۹۹ متر و در جبهه جنوبی ۲ هزار و ۵۷۵ متر حفاری شده است و این در حالی است که در مدت پنج سال ۵ هزار و ۸۵۰ متر و در مدت شش ماه ۲ هزار و ۴۶۰ متر از این پروژه حفاری شده است.

مرتضوی با اشاره به تصویب طرح جامع و تفصیلی مشهد مقدس تصریح کرد: طرح جامع و تفصیلی مشهد در پهنه‌ای به وسعت ۳۰ هزار هکتار محدوده خدماتی و حدود ۹۰ هزار هکتار حریم مشهد به تصویب شورای برنامه‌ریزی استان رسید که مقرر شد با توجه استاندار خراسان رضوی موضوع سریع‌تر در شورای عالی معماری و شهرسازی کشور قرار گیرد.

پیشرفت ۴۹ درصدی بازسازی بافت فرسوده پیرامون حرم رضوی

وی در ارتباط با بازسازی بافت‌های فرسوده پیرامون حرم رضوی خاطرنشان کرد: برای بازسازی بافت‌های فرسوده در مشهد مقدس منابع مناسبی را تامین کرده‌ایم, در حال حاضر بازسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی ۴۹ درصد پیشرفت داشته است و اجرای این پروزه نیازمند ۱۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی است.

شهردار مشهد عنوان کرد: با کمک نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها و بنیاد ملی زائر ساخت ۳۰ هزار تخت ارزان قیمت در مشهد را دنبال می‌کنیم, یکصد هزار تخت برای دهک‌های متوسط به بالا نیز در اطراف حرم مطهر رضوی تعریف شده است.

ساخت ۷۰ سوله ورزشی, تفریحی در مشهد مقدس

مرتضوی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی و ورزشی توجه ویژه‌ای داریم, گفت: قراردادی بین شهرداری مشهد و بسیج منعقد شده تا ۷۰ سوله چند منظوره ورزشی, تفریحی  و اجتماعی در مشهد مقدس ساخته شود که تعداد قابل توجهی از آنها در حال اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات شهر مشهد ساخت و سازهای بی‌رویه و تخلیه نخاله‌ها در مکان‌های نامناسب است و معاونت خدمات شهری شهرداری سعی در جلوگیری از این موارد دارد اما در حال حاضر ۳۰ هزار رأی قلع روی زمین مانده و بسیار سخت است که در کلانشهری همچون مشهد پدیده سالک مشاهده شود و شهرداری مشهد کاملا آماده است تا با دانشگاه علوم پزشکی برای ارائه خدمات بهداشتی کمک کند.

شهردار مشهد با بیان اینکه برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در منطقه صیاد شیرازی ۱۰۰ میلیون تومان کمک کرده‌ایم, تصریح کرد: برای مبارزه با بیماری سالک خط کشی اطراف کال‌ها و هدایت آب‌های سطحی در مناطق حاشیه شهر انجام می‌شود.

عمده درآمدهای شهرداری‌ مشهد ناپایدار است

مرتضوی در ارتباط با کسب درآمدهای پایدار در شهرداری مشهد گفت: عمده درآمدهای شهرداری ناپایدار است و راه‌های مختلفی وجود دارد تا بتوان به سمت جذب درآمدهای پایدار رفت و در این راستا پیشنهاد داده‌ایم تا دولت و مجلس براساس اسناد بالادستی راهکارهای تامین درآمدهای پایدار برای شهرداری‌ها را تعریف کنند و همچنین حوزه معاونت اقتصادی شهرداری از طریق ارزش افزوده و بالا بردن راندمان بهره‌وری در پروژه‌های اقتصادی بخشی از هزینه‌ها را جبران و تامین کند.

وی با اشاره به پروژه‌های انبوه‌سازی و کسب پروانه از شهرداری اظهار کرد: شهرداری خود را مکلف به کمک به دولت می‌داند و بنا براین نیست که منابع عمده درآمدی شهرداری را فدای خواسته‌های شخصی چند نفر کنیم و هر انبوه‌سازی که معتقد است برای او ساخت و ساز مقرون به صرفه نیست می‌تواند با شهرداری مشارکت کند و ما ۳۰ تا ۳۵ درصد تامین ارزش افروزده سالیانه انبوه‌ساز را تضمین می‌کنیم.

بدهکاری ۱٫۵ میلیارد تومانی شهرداری مشهد به بانک‌ها

شهردار مشهد با بیان اینکه زمانی که شهرداری را تحویل گرفتم ۳ هزار میلیارد تومان بدهکاری داشت, خاطرنشان کرد: برای اداره شهر حدود هزار میلیارد تومان هزینه خدمات توسط شهرداری پرداخت می‌شود و امسال هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به بانک‌ها بدهکار هستیم.

مرتضوی تاکید کرد: روزانه ۲ هزار دستگاه اتوبوس باید در سطح شهر خدمت‌رسانی کنند که قیمت تمام شده هزینه هر سفر در بخش خصوصی ۴۸۱ تومان و در بخش دولتی ۸۱۵ تومان است و در حال حاضر هزار و ۲۰۰ اتوبوس در بخش خصوصی و ۸۰۰ اتوبوس نیز در بخش دولتی وجود دارد که قیمت تراکنش به صورت میانگین ۷۰۰ تومان ارزیابی شده است و چاره‌ای جزو افزایش خدمات اتوبوسرانی در امسال نداشتیم.

افزایش بهای بلیت اتوبوس در مشهد از ابتدای خرداد ماه

وی افزود: در حال حاضر ۱۲۰ میلیارد تومان یارانه به اتوبوسرانی پرداخت می‌کنیم و هزار دستگاه اتوبوس نیز کم داریم و براساس قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و حمل و نقل عمومی دولت باید ۸۳ درصد از هزینه‌های حمل و نقل عمومی را پرداخت کند اما متاسفانه سه سال است که دولت به تعهدات خود در این زمینه عمل نکرده است.

شهردار مشهد با تاکید بر اینکه شهرداری مشهد ارزان‌ترین قیمت حمل و نقل عمومی در کشور را دارد, عنوان کرد: افزایش ۱۰۰ تومانی بهای بلیت اتوبوس در مشهد مقدس از ابتدای خرداد ماه امسال اجرایی می‌شود./تسنیم

Print Friendly, PDF & Email
امکان درج نظر مسدود شده است. از صفحۀ تماس با ما استفاده نمایید.
پربازدیدترین ها
اخبار شهرداریها
لمون پرس
خبر شهری