جعبه ساز | www.boxmaker.ir
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۲
پیشرفت ۹۵ درصدی شهرداری مشهد در تحقق زیرساخت های شهر الکترونیک/ “من میل” راه اندازی می شود

مدیرعامل سازمان فن آوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد گفت: شهرداری مشهد در ایجاد زیرساختها برای تحقق شهر الکترونیک ۹۵ درصد پیشرفت داشته است.

علی آبسالان ظهر یکشنبه در نشست خبری معاونت فناوری ارتباطات در محل سالن شهدای شهرداری مشهد اظهار کرد: سال ۹۲  نسبت به سال ۹۱ بودجه آی تی شهر مشهد ۳ برابر بود که به ایجاد و گسترش زیرساخت های شهر الکترونیک کمک کرد.

وی با بیان اینکه شهرداری مشهد در توسعه فیبرنوری و توسعه اینترنت شهری به منظور نیاز کاربران سرمایه گذاری داشته است افزود: فعالیت های شهرداری در حوزه فن آوری از آن جهت انجام می شود که ۳ درصد از بودجه دستگاه ها باید صرف پژوهش شود.

ارائه بیشترین خدمات الکترونیکی به شهروندان

مدیر عامل سازمان فن آوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد عنوان کرد: از سال گذشته مدل ارائه خدمت به شهروندان در شهرداری تغییر کرد و این نهاد بیشترین خدمات الکترونیکی را به شهروندان ارائه می دهد.

وی گفت: دغدغه اصلی در پرتال ها سرویس های الکترونیک و خدمت رسانی است و بیشتر تاکید اصلی سازمان فاوا توسعه سرویس های الکترونیک در قالب پرتال است.

کسب رتبه اول در ششمین جشنواره وب ایران توسط پورتال شهر مشهد

آبسالان از کسب رتبه اول در ششمین جشنواره وب ایران توسط پورتال شهر مشهد خبر داد وگفت: این وب سایت حائز رتبه اول در بخش اطلاع رسانی و محتوای پورتال های شهری شد.

وی با اشاره به همکاری ۱۷ بانک با شهرداری ادامه داد: در حال حاضر یک چهارم درآمدهای شهرداری از طریق پرداخت الکترونیک وصول می شود که شامل عوارض نوسازی، خودرو، و سرویس پرداخت کسر کرایه اتوبوس است.

راه اندازی سیستم ردیابی ناوگان خودرویی

آبسالان از راه اندازی سیستم ردیابی ناوگان خودرویی در آینده خبرداد و گفت: خودروهای رفت و روب، آبیاری، پلیس ساختمان و سایر خودروهای خدمت رسان شهرداری با نصب این سیستم قابل ردیابی هستند.

وی همچنین درخصوص سیستم دریافت عوارض خودرویی عنوان کرد: با حمایت استانداری این امکان برای سایر شهرستان های خراسان رضوی فراهم می شود.

مدیرعامل سازمان فن آوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد در توضیح برنامه های استقبال از بهار ۹۳ این سازمان گفت: ۸ نقطه ورودی شهر مشهد خدمات الکترونیکی ارائه می شود.

راه اندازی سامانه ۶۲۸۸ برای ارائه خدمات الکترونیکی به زائران

آبسالان از راه اندازی سامانه ۶۲۸۸ برای ارائه خدمات الکترونیکی به زائران خبر داد و گفت: خدمات این سامانه که شامل اطلاعات مورد نیاز زائران است به صورت رایگان ارائه می شود.

وی در رابطه به ارائه اینترنت وایفا در پارک های مشهد گفت: زیرساخت ها و بودجه این پروژه آماده بود اما سازمان تنظیم مقررات مجوز راه اندازی به شهرداری نداد.

راه اندازی سرویس وایفا در محدوده منتهی به حرم رضوی برای زائران

آبسالان از راه اندازی سرویس وایفا در محدوده منتهی به حرم رضوی برای زائران خبرداد و گفت: آنچه باعث شد این سیستم در پارک ها راه اندازی نشود منع قانونی بود.

مدیرعامل سازمان فن آوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد در رابطه با استفاده از من کارت در پرداخت بهای نان در نانوایی های مشهد گفت: مذاکرات ابتدایی با اتحادیه نانوایان انجام شده و قرار است این طرح در مناطق پرازدحام و دارای مخاطب به کار گرفته شود.

طراحی مدل خطر پذیری زلزله برای اولین بار در کشور

وی طراحی مدل خطر پذیری زلزله برای اولین بار در کشور خبرداد و گفت: در این طرح مدل خطر پذیری مشهد مبتنی بر سنسورهای لرزه نگاری تهیه شده است که هم اکنون نرم افزار آن به داووس سوییس ارسال شده است.

راه اندازی سرویس ایمیل شهروندی ظرف دو هفته آینده

همچنین معاون شهر هوشمند سازمان فاوا شهرداری مشهد در این نشست خبری از راه اندازی سرویس ایمیل شهروندی ظرف دو هفته آینده خبر داد و گفت: “من میل” بزرگترین سامانه ایمیل دهی شهرداری است و می توان با استفاده از آن از امکانات و امتیازهای ویژه پرتال شهری نیز بهره مند شد.

به گفته  مهدی اردکانی باشگاه مخاطبین یکی از بزرگترین فضاهای مجازی به منظورارتباط و تعامل دو سویه بین شهروندان و مدیریت شهری مشهد نیزطراحی و راه اندازی شده است.

وی در ادامه از پیاده سازی ۳۰ خدمت الکترونیک جدید در مشهد خبر داد و گفت: سرویس های الکترونیک شهروندی در راستای تحقق شهر هوشمند ارائه می شود./مهر

امکان درج نظر مسدود شده است. از صفحۀ تماس با ما استفاده نمایید.
پربازدیدترین ها
اخبار شهرداریها
لمون پرس