ر چهل و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ارائه تسهیلات تشویقی به بدهکاران عوارض نوسازی به میزان ۵۰ درصد از جرایم دیرکرد تصویب شد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با تاکید بر پایدار بودن درآمد شهرداری از محل عوارض نوسازی گفت: بر اساس برآوردی که شهرداری تهران داشته نزدیک به ۷۸۰ میلیارد تومان از مردم و موسسات دولتی بابت عوارض نوسازی، طلبکار است و سهم مردم از این بدهی ۲۷۰ میلیارد تومان و میزان دیرکردی که بر اساس قانون به این عوارض تعلق میگیرد ۶۸ میلیارد تومان است.
علیرضا دبیر با اشاره به کارکرد برنامههای تشویقی در ترغیب شهروندان برای پرداخت عوارض افزود: در سال ۸۵ تنها ۵۰۰ هزار فیش مربوط به عوارض به روز پرداخت شده اما بعد از برگزاری مراسم جوایز خوش حسابی در حال حاضر یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر فیش عوارضشان را به روز پرداخت میکنند. تشویق مردم آنها را با فرهنگ پرداخت عوارض آشنا میکند و آمارها نشان میدهد اگر افراد یکبار فیش عوارض خود را به روز پرداخت کنند هرساله این کار را تکرار میکنند.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به اینکه این برنامه تشویقی شامل دستگاههای دولتی نمیشود گفت: به عنوان نمونه وزارت نفت سه میلیارد تومان عوارض نوسازی و پسماند به شهرداری بدهکار است، معتقدیم دستگاههای دولتی توانایی پرداخت این عوارض را دارند و باید دیرکردشان را هم پرداخت کنند.
پورزرندی – معاون مالی و اداری شهرداری تهران نیز با اشاره به اینکه ضمانت اجرایی برای گرفتن درآمدهای پایدار برای شهرداریها وجود ندارد افزود: در برنامه دوم تکلیف شده شهرداری تهران به سمت درآمدهای پایدار پیش برود. برای محقق کردن درآمدهای پایدار قطعا به ابزارهایی نیاز داریم تا بتوانیم فیش مطالبات قبلی از عوارض نوسازی را که حدود ۷۵۰ میلیارد تومان است و بعضی از آنها نیز مربوط به ۲۰ سال قبل میشود وصول کنیم.
وی ادامه داد: شهرداری اقدامات تشویقی زیادی برای پرداخت عوارض توسط مردم انجام میدهد و هرساله به کسانی که تا ۱۵ بهمن عوارضشان را پرداخت کنند غیر از ۱۰ درصد تسهیلات تشویقی جوایز دیگری را اهدا میکند.
در ادامه جلسه نایب رئیس شورای شهر تهران مشخص کردن یک بازه زمانی سه ماهه و امکان اجازه مذاکره شهرداری با دستگاههای دولتی را پیشنهاد کرد و گفت: مسلما پولی که ما بتوانیم امسال دریافت کنیم و بهتر از این است که سال بعد با جریمهاش دریافت کنیم.
احمددنیامالی – رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران نیز پیشنهاد کاهش مهلت تسهیلات تشویقی به دو ماه را مطرح کرد و گفت: با تعامل خوبی که با دولت داریم چه اشکالی دارد این بند را شامل دستگاههای دولتی نیز قرار دهیم و قطعا جای دوری هم نمیرود.
در ادامه این جلسه رضا تقیپور نیز پیشنهاد کرد در لایحه مورد نظر شهرداری موظف شود برای سالهای آتی ساز و کاری را فراهم کند که تا تبلیغ و فرهنگسازی برای پرداخت به موقع عوارض انجام شود.
علی صابری نیز با قائل شدن تسهیلات تشویقی برای دستگاههای دولتی در این جلسه مخالف کرد و گفت: دستگاههای دولتی الگوی مردم برای پرداخت عوارض هستند، آنها را نباید مشمول قاعده تشویقی کنیم.
سالاری – رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران نیز تاکید کرد: این که دستگاههای دولتی را معاف کنیم کار درستی نیست. این بهترین درآمد پایدار شهرداری است که دستگاههای دولتی نیز توان پرداخت آن را دارند. چرا باید به آنها تسهیلات تشویقی داده شود.
دانشور نیز با اشاره به اینکه شهرداری تهران آموزش کافی را به شهروندان نداده است، گفت: خیلیها در مورد فیش عوارض سوالهای متفاوتی دارند. در کشورمان در مقاطعی مالیات را هم سخت پرداخت میکردند ولی در حال حاضر در این خصوص فرهنگسازی شده است، شهرداری نیز با این امکاناتی که در اختیار دارد اطلاع رسانی کافی را نمیکند و ممکن است مردم حتی ندانند پرداخت نکردن این عوارض چقدر جریمه دارد.
عباس جدیدی – عضو کمیسیون نظارت شورای شهر تهران نیز پیشنهادی برای اصلاح قانون در خصوص زمان ارسال فیش عوارض نوسازی ارائه کرد و گفت: کسانی برای اعتراض به شهرداری مناطق میآیند که البته ادعای آنان درست است. آنها اظهار میکنند عوارض نوسازی از زمان صدور جواز برای ملک صادر میشود در حالیکه باید عوارض از زمان صدور پایان کار صادر شود و این زمانها باید در قانون اصلاح شود.
علیرضا دبیر بار دیگر با تاکید بر اینکه نقطه ضعف شهرداری تهران در اطلاعرسانی است، گفت: شهرداری در اطلاعرسانی ضعیف عمل کرده است. به عنوان مثال چند درصد از مردم میدانند که میتوانند در مسابقه خوش حسابی شرکت کنند؟ من با تسهیلات تشویقی برای سازمانهای دولتی مخالفم و از اعضای شورای شهر هم میخواهم اجازه دهند جرایم دیرکرد دولت باقی بماند.
در چهل و هشتمین جلسه شورای شهر تهران پس از جمعبندی پیشنهادات اعضا اکثریت اعضا تصویب کردند که اگر بدهکاران عوارض نوسازی در شهر تهران بدهی معوقه خود را تا ۳۱ تیر به طور یکجا پرداخت کنند میتوانند از مزایای تسهیلات تشویقی شهرداری تهران تا میزان ۵۰ درصد جرایم دیرکرد برخوردار شوند.
به گزارش ایسنا، بر اساس این مصوبه تسهیلات تشویقی شامل بدهی وزارتخانهها، سازمانها،دستگاههای اجرایی شرکتهای دولتی و وابسته به دولت شامل تسهیلات تشویقی نمیشوند ضمنا شهرداری تهران موظف شد یک درصد از محل درآمد را برای کار تبلیغات و اطلاعرسانی فرهنگسازی و مشوقهای لازم برای پرداخت به موقع عوارض نوسازی صرف کند./ایسنا
Related Posts
- آمادگی سازمان باغستانهای سنتی شهرداری قزوین به منظور انجام آبیاری مکمل برای باغ های کم آب
- در سالی که گذشت بیش از ۴۴ هزار شهروند با سامانه ۱۳۷ شهرداری قزوین تماس گرفتند
- جانمایی سطل های زباله جدید
- جانمایی سطل های زباله جدید
- بازدید نمایندگان سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان
- تجهیز تعدادی از اتوبوس های ناوگان سازمان اتوبوسرانی قزوین به سیستم گرمایشی و سرمایشی مدرن
- بازسازی ۱۷۷ دستگاه اتوبوس از سراسر کشور در مرکز بازسازی امام علی (علیه السلام) سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین
- بازدید مسئولین سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرستان دُرود از سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین
- بازدید مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کاشان از سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین
- خدمت رسانی اتوبوسرانی در سالروز حماسه ملّی ۹ دی
- خدمت رسانی اتوبوسرانی در سالروز حماسه ملّی ۹ دی
- خدمت رسانی اتوبوسرانی در سالروز حماسه ملّی ۹ دی
- قاسمی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین خبر داد؛
- مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین خبر داد؛
- نور آرایی های سطح شهر به مناسبت سالروز رحلت امام خمینی(ره) به مدت یک شب خاموش شد
- زباله های عفونی بیمارستان ها بدون بی خطرسازی به زباله دان اهواز می رود
- بیش از ۷۵ درصد از زباله های سطح شهر را مواد آلی و پسماندهای غذایی تشکیل می دهد
- ۷۰ میلیارد ریال برنامه مدیریت پسماند برای شهرداری اردبیل تعریف شد
- دبیر: نیمی از هزینه پسماند را باید شهرداری تهران پرداخت کند
- حجم بازیافت پسماند طی پنج سال از ۲۰به ۶۰ درصد افزایش می یابد
- وزیر بهداشت: گمان میکنم جمع آوری زبالههای بیمارستانی وظیفه شهرداری است
- جریمهی سنگین تخلیهکنندگان غیرمجاز خاک و نخاله در کرمان
- مسوولیت نابودی زبالههای ۱۰۰۰ مرکز درمانی تهران با شهرداری تهران نیست
- اتصال ریلی ۷ شهر با بهرهبرداری از قطار حومهای نجفآباد-اصفهان
- انجام اصلاحات خطوط با هدف حذف خطوط موازی اتوبوسرانی شهرداری مشهد
- توسعه سیستمهای هوشمند مدیریت ترافیک در پایتخت
- شهرداری نقشی در کمک به خرید تاکسی هیبریدی و موتور برقی ندارد
- خروج ۲۰۰۰ اتوبوس فرسوده از ناوگان حمل و نقل تهران
- تعیین میزان اعتبار کارت بلیتهای یکساله متناسب با مصرف شهروندان
- شهرداری تهران به تعهدات خود در خصوص مترو عمل کند
- شهرداری تهران خرید واگن های مترو از چین را تکذیب کرد
- Loon Copter پهپاد شگفت انگیز با قابلیت شنا در سطح و زیر آب
- آخرین فهرست از پرشتابترین سوپراسپرتهای دنیا+تصاویر
- آیا آیفون ۷ واقعی این شکلی است؟+تصاویر
- تصاویر/ کولاک شرق امریکا را فلج کرد
- مایکروسافت مدلهای جدید سرفیس بوک، سرفیس پرو ۴ و سرفیس پن را معرفی کرد
- بهترین فیلمهای سال ۲۰۱۵ از نگاه منتقدان
- پرواز از نیویورک به دبی، تنها در ۲۲ دقیقه
- کدام تکنولوژی صفحه نمایش برای تلویزیونها بهتر است؛ LCD یا OLED؟