جعبه ساز | www.boxmaker.ir
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
جزئیات گلایه های شهرداری و شورا تهران در یک جلسه غیر علنی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: برنامه ۵ ساله دوم شهرداری نسبت به برنامه سالهای گذشته عملیاتی تر است و بر سوق دادن منابع شهرداری به سمت رشد سرمایه ای تاکید دارد. قالیباف از عدم پرداخت بدهی دولت قبل به شهرداری در صحن شورا گلایه کرد و اعضا نیز از عدم توجه شهرداری به زیرساخت های اساسی به ویژه مترو و آلودگی هوا گلایه کردند.

Print Friendly, PDF & Email

غلامرضا انصاری عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار شهرخبر درباره جزییات برنامه ۵ ساله دوم شهرداری اظهار کرد: برنامه ۵ ساله دوم شهرداری از حالت شعاری و آرمانی خارج شده و صد در صد عملیاتی است.وی با اشاره به اینکه این اولین تجربه شورای چهارم در اولین سال فعالیت است، گفت: به عنوان برنامه ای قابل قبول می توان به آن استناد کرد.

انصاری خاطر نشان کرد: در سالهای گذشته بودجه های شهرداری بیشتر بر اساس بودجه های نقدی بود و کمتر عنایتی به بودجه های غیر نقدی و همچنین بخش های خارج از چارچوب تبصره شهرداری و شرکت ها ی شهرداری و سازمان های متفرقه ای که زیر نظر مجموعه شهرداری است می شد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: به صورت ایده آل نمی توان به این برنامه نگاه کرد ولی با توجه به اینکه اولین برنامه بودجه ای است که شهرداری ارائه کرده، عملیاتی تر است.

وی با تاکید بر اینکه منابع شهرداری بیشتر به سمت رشد سرمایه ای در حال حرکت است تا هزینه های جاری بیان کرد:  تمام تلاش شورا این بوده تا رشد اعتبارات جاری را در حداقل خود نگه دارد و به رشد برنامه های سرمایه ای در حداکثر ممکن عنایت شود.

انصاری ضمن بیان اینکه بودجه سال ۹۳ متناسب با همین برنامه که برش یک پنجمی برنامه دوم هست یادآور شد: حدود ۷۰ درصد از بودجه به بخش رشد برنامه های سرمایه ای اختصاص پیدا کرده است و رشد بودجه جاری در حداقل خود باقی است.

این عضو کمیسیون برنامه بودجه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: عنایتی ویژه ای به برنامه های زیرساختی که در برنامه دوم و در بودجه سال آینده شده و حداقل سالی ۳۰ کیلیمتر حمل و نقل ریلی در دستور کار شهرداری قرار داده شده است.

وی افزود:  با توجه به هماهنگی های که توسط شورا و دولت انجام شده امید است از محل طلب هایی که در دولت نهم و دهم در اختیار شهرداری گرفته نشده بتوان منابع بیشتری را جذب کرد و امیدواری و خوش بینی وجود دارد تا سال سوم برنامه، زیر ساخت های لازم را برای حمل و نقل ریلی محقق شود. تحقق این امر  طبق آنچه در برنامه پیش بینی شده از محل منابع خارجی و داخلی که دولت  باید در اختیار شهرداری تهران قرار دهد باید پرداخت شود.

انصاری در خصوص گلایه ی بودجه ای که قالیباف در روز گذشته در صحن شورا کرد گفت: هر دو طرف یعنی شهردار و هم اعضای شورا گله هایی داشتند. قالیباف از عدم تحقق منابعی که باید توسط دولت نهم و دهم پرداخت می شد گلایه کرد. گلایه اعضای شورای اسلامی شهر تهران معطوف به عدم توجه به زیرساخت های اساسی به ویژه مترو و آلودگی هوا بود.

این عضو کمیسیون برنامه بودجه شورای اسلامی شهر تهران پاسخ قالیباف به این گلایه را اینگونه بیان کرد: همکاری لازم در خصوص منابعی که دولت باید در اختیار شهرداری قرار می داد انجام نشده است. هزینه های ثابتی که از محل جرایم رانندگی و عوارضی که به صورت سنتی دولت دریافت می کند در سالهای گذشته به شهرداری تهران پرداخت نشده است.

این عضو شورای شهر در پایان تاکید کرد: شورا به صورت جدی پیگیر است تا حقوقی که متعلق به مردم تهران است را از دولت اخذ کند. قول هایی هم از معاون اول رییس جمهور گرفته شده که حتی در ماه های پایانی سال مبلغی از بدهی های قبلی دولت به شهرداری را پرداخت کند. قرار شد نامه ای با امضای رییس شورای اسلای شهر آقای مسجد جامعی خدمت معاون اول رییس جمهور ارسال شود تا تحول چشم گیری را خصوصا در حوزه حمل و نقل عمومی و ریلی شاهد باشیم.

Print Friendly, PDF & Email
امکان درج نظر مسدود شده است. از صفحۀ تماس با ما استفاده نمایید.
پربازدیدترین ها
اخبار شهرداریها
لمون پرس