جعبه ساز | www.boxmaker.ir
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
تاملی بر انتصاب جدید در مرکز ارتباطات شهرداری تهران
امروزه دوره ارتباطات است و به همین علت نقش روابط عمومی ها در کمک به تصمیم گیری های مدیریتی و استراتژیک یک سازمان نقشی در خور توجه است. به گزارش خبرنگار ...

امروزه دوره ارتباطات است و به همین علت نقش روابط عمومی ها در کمک به تصمیم گیری های مدیریتی و استراتژیک یک سازمان نقشی در خور توجه است.

به گزارش خبرنگار شهرخبر، تبدیل روابط عمومی به ابزار مدیریتی برای فعالیتهای حرفه ای، علمی و الکترونیکی،‌ از مشخصه های جدید روابط عمومی در قرن حاضر است.

بنا بر این،‌ از نقاط برجسته و ممتاز در مدیریت استراتژیک، تأکید بر محیط برون سازمانی و حتی جهانی است و در واقع،‌ منظور از وظایف استراتژیک روابط عمومی، دخالت در روند تصمیم گیری سازمان است.

با چنین دیدگاهی جزء مهمی از سازماندهی هر دستگاهی،‌ مدیریت روابط عمومی و مهم ترین ویژگی مدیران عالی توانایی ایجاد ارتباطات درون و برون سازمانی است و چنانچه عالی ترین مقام هر دستگاه و سازمانی به این وظیفه بی تفاوت باشد  یا در مدیریت کلان سازمان چنین مدیریتی اندیشیده نشود، سازمان با مشکلات بی شماری مواجه خواهد شد.

این مساله برای سازمان بزرگی چون شهرداری تهران که شریان های اساسی پایتخت را در دست دارد بسیار اهمیت دارد. سازمانی عظیم مانند شهرداری تهران ، نیاز به روابط عمومی قوی دارد که با مدیریت صحیح بتواند در درجه اول اعتماد مردم تهران را به مدیریت شهری بیشتر کند.

اعتمادی که با سیاست زدگی های مدیران شهری  و عدم افتتاح پروژه های شهری در موعد مقرر خدشه دار شده است.

به تازگی اما طی حکمی از سوی محمدباقر قالیباف شهردار تهران، شهرام گیل آبادی به عنوان رییس مرکز ارتباطات راهبردی و امور بین الملل شهرداری تهران منصوب شده است تا وظیفه خطیر مدیریت ارتباط با مردم و رسانه ها را بر عهده گیرد.

شهرام گیل آبادی مدیریت رادیوهای تهران، جوان و نمایش را در کارنامه کاری خود دارد و آخرین فعالیت او معاون اطلاع رسانی و پژوهش دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده است. وظایفی که با پست جدیدش با توجه به گستردگی شهرداری  تفاوت داشته است.

این در حالی است که طی سال های اخیر بارها و بارها ثابت شده  شهرداری بدون مشارکت شهروندان نمی تواند در انجام وظایفش موفق عمل کند و این مساله بی تردید جلب اعتماد مردم را می طلبد.

به عنوان مثال در اجرای پروزه های عمرانی در شهر که بسیاری اوقات شهروندان را با مشکلات ترافیکی و منع عبور ومرور مواجه می کند اگر تهرانی ها همکاری نکنند کار برای شهرداری تهران مشکل خواهد بود.

از سوی دیگر، امروزه نقش بی بدیل رسانه ها در شکل دهی و هدایت افکار عمومی و جریان سازی رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و … بر هیچ کس پوشیده نیست بنابراین  یکی از وظایف مهم و در عین حال اصلی روابط عمومی ها انعکاس اخبار و رویدادهای سازمانی به مخاطبان از طریق رسانه ها و صادق بودن با مردم است.

به این ترتیب، رابطه دوسویه رسانه ها و روابط عمومی ها با یک رویکرد مشترک اطلاع رسانی در جهت ارتقای سطح آگاهی مردم و مخاطبان، همواره نیاز به تعامل و پویایی بیشتر در حوزه های اطلاع رسانی مشترک دارند. هر دو انتظارات متفاوتی از یکدیگر دارند و در عین حال معذوریت ها و محدودیت هایی نیز پیش روی آنها قرار دارد.

بدیهی است درک مشترک انتظارات و محدودیت های رسانه ها و روابط عمومی از حوزه عملکرد وظایف سازمانی است و پذیرش این مهم که رکن اصلی اطلاع رسانی و پذیرش آن از سوی مخاطبان در گرو اعتمادسازی است، می تواند، در جهت تعمیق مناسبات سالم، سازنده و بدور از مسایل حاشیه ای همکاری دامنه داری را فراهم سازد.

با این تفاسیر شاید تخصص  و تجربه در مدیریت روابط عمومی سازمانی چون شهرداری تهران بسیار مهم باشد و حالا باید منتظر ماند و دید مدیر جوان و جدید قالیباف در این خصوص چگونه عمل می کند و آیا می تواند ضعف های ارتباطی شهرداری تهران را جبران کند یا خیر؟

Print Friendly, PDF & Email
امکان درج نظر مسدود شده است. از صفحۀ تماس با ما استفاده نمایید.
پربازدیدترین ها
اخبار شهرداریها
لمون پرس