جعبه ساز | www.boxmaker.ir
تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۲
طراحی ساماندهی محوطه پیرامونی ایستگاه راه آهن پایان یافت
Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA ...

Normal
۰

false
false
false

EN-US
X-NONE
AR-SA

مدیر عامل سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین گفت: ایستگاه راه آهن یکی از مبادی ورودی و خروجی شهر می باشد که به لحاظ نوع اتفاقات و رخدادهای شهری که در آن صورت می گیرد از جمله فضاهای دارای اهمیت یادمانی محسوب می گردد. از این رو ساماندهی و آراستگی این گونه فضاها، بستر کالبدی مناسبی جهت شکل گیری بخشی از خاطرات شهری می باشد و از سوی دیگر وجود ساختمان ایستگاه راه آهن قزوین با قدمتی قریب به یکصد سال بر جایگاه و اهمیت این موضوع افزوده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین؛ محمد اسماعیل حافظی افزود: بر این اساس سازمان خدمات طراحی قزوین به سفارش سازمان زیباسازی، اقدام به تهیه طرح ساماندهی محوطه پیرامونی ایستگاه راه آهن کرده است.

وی افزود: این طرح با اهداف بهینه سازی در امر تردد سواره و پیاده، ایجاد فضای دعوت کننده به عنوان ورودی ایستگاه، و با درنظر گرفتن حداکثر کارایی و انعطاف پذیری، سازگاری با محیط و اقلیم، توجه به دوام و ماندگاری و همچنین شاخصه های تاریخی و فرهنگی محدوده، در فاصله زمانی خرداد تا دی ماه سال ۱۳۹۲ تهیه گردید.

این مسؤول اظهار کرد: ایستگاه راه آهن قزوین که در انتهای خیابان راه آهن واقع شده است در بیست و هفتم اسفندماه سال ۱۳۱۸ به بهره برداری رسید و این ایستگاه  شامل ساختمان اصلی، نگهبانی، نیروی انتظامی، انبار، نمازخانه و … است که از این مجموعه، محدوده ای به وسعت ۱۰۰۰۰ مترمربع که شامل ورودی ایستگاه تا ساختمان اصلی آن می باشد به عنوان محدوده نیازمند ساماندهی مجدد مورد طراحی قرار گرفته است.

حافظی ادامه داد: در طرح ارائه شده، طرح نهایی شامل ایجاد یک سردر ورودی متناسب با اهداف پروژه و ویژگی های معماری و موضوع ایستگاه راه آهن با سازه سبک از جنس چوب ترمو است که با توجه به پیاده روی موجود در دو طرف، از دو ورودی پیاده و یک ورودی سواره تشکیل شده است.  

وی گفت: خطوط افقی سردر وردی برگرفته از ماهیت ریل های قطار، ایده اصلی این سردر می باشد. از طرفی ایجاد نظم بصری و تقارن نسبت به محور تقارن ساختمان اصلی ایستگاه راه آهن جهت تاکید بر اهمیت تاریخی و یادمانی این بنا از پارامترهای اساسی مورد نظر طراح بوده است.

در ادامه فاصله بین سردر ورودی تا ساختمان اصلی به طول ۷۰  متر شامل یک مسیر سواره رو  به عرض ۱۳ متر با مصالح سنگ اکن آباد طوسی ودو پیاده رو به عرض های ۱۱٫۷متر در شرق  و ۱٫۵ متر درغرب با مصالح سنگ لاشه آوج به رنگ سماغی است که در نهایت به ساختمان اصلی ایستگاه می رسد.

پایان پیام

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:”Table Normal”;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-qformat:yes;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin-top:0cm;
mso-para-margin-right:0cm;
mso-para-margin-bottom:10.0pt;
mso-para-margin-left:0cm;
line-height:115%;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:”Calibri”,”sans-serif”;
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-fareast-font-family:”Times New Roman”;
mso-fareast-theme-font:minor-fareast;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-bidi-font-family:Arial;
mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}

 

Print Friendly, PDF & Email
امکان درج نظر مسدود شده است. از صفحۀ تماس با ما استفاده نمایید.
پربازدیدترین ها
اخبار شهرداریها
لمون پرس