جعبه ساز | www.boxmaker.ir
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۲
ارتقای جایگاه زنان در شهرداری شیراز

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار شیراز گفت: تلاش بر این است که عارضه‌یابی و جایگاه روزافزون زنان شاغل در شهرداری این شهر هر روز ارتقا یابد.

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش سایت خبری شهرداریها به نقل از روابط عمومی حوزه معاونت فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز، محمد فرخ‌زاده در نخستین جلسه هم‌اندیشی عفاف و حجاب بانوان شهرداری شیراز که با حضور مشاور و مدیرکل امور بانوان استانداری فارس، معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار این شهر، مدیر حراست شهرداری، مدیر امور اداری شهرداری، مدیر هسته گزینش و رابطان عفاف و حجاب شهرداری، در حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز برگزار شد، اظهار داشت: شهرداری به دلیل گستردگی ارتباطات با ساکنان سومین حرم اهل بیت(ع)، یک مجموعه الگو است که باید در تمام ابعاد این الگو بودن را اثبات و عرضه کند.

محمد فرخ‌زاده با بیان اینکه مهم‌ترین دارایی شهرداری شیراز کارکنان آن است، خاطرنشان کرد: در راستای انجام کارهای مثبت و تصمیمات سنجیده، نگاه ویژه‌ای به منابع انسانی داشته و داریم که خواهران شاغل بخش بزرگی را تشکیل می‌دهند و تلاش بر این است که عارضه‌یابی و ارتقای روزافزون این قشر در شهرداری در ادامه تلاش‌های قبلی هر روز ارتقا یابد.

رئیس شورای عفاف و حجاب شهرداری شیراز با اشاره به اینکه ما متولی حقوق شهروندی هستیم، افزود: ما در مجموعه شهرداری به عنوان یک سازمان عظیم خدمت‌رسان با دامنه گسترده ارتباطی تمام تلاشمان را به کار می‌بندیم که بتوانیم نقش خود را به خوبی ایفا کنیم.

فرخ‌زاده با تاکید بر اینکه مردم نیاز به اسوه خوب و اخلاقی دارند، گفت: تمدن نوین اسلامی مورد تاکید مقام معظم رهبری با سه محور خردورزی، قانون‌مداری و اخلاق‌محوری، همان چیزی است که در شهرداری به آن توجه خواهیم کرد.

در ادامه این جلسه مرضیه ربانی به عنوان مسئول دبیرخانه عفاف و حجاب شهرداری، گزارش اقدامات صورت گرفته در مورد عفاف و حجاب بانوان شهرداری شیراز را ارائه کرد.

در جلسه عفاف و حجاب علاوه بر هم‌اندیشی و بررسی گزارش اقدامات عفاف و حجاب در شهرداری شیراز، نتایج پژوهشی در پنج شاخص ارزیابی نحوه سبک زندگی، غنی‌سازی اوقات فراغت، سلامت جسمی و روحی، ارزیابی استفاده از کالاهای فرهنگی و رسانه‌ها و … که از ۲۸۵ نفر از بانوان شاغل در شهرداری انجام شده بود، ارائه شد.

این پژوهش میزان دینداری، تعهد کار، توجه به ورزش، علاقمندی به تفریحات سالم و … را مثبت ارزیابی و کمبود کالاهای فرهنگی مناسب در بازار، وجود تفریح‌گاه‌های مناسب برای افراد مجرد و خانواده‌ها، نبود جایگزین مناسب برای کالاهای خارج و مدگرایی و … را ضعیف ارزیابی کرده است.

این پژوهش با ۱۵۲ سوال در یک بازه زمانی سه ماهه انجام که در مرحله اجرا، مرتفع کردن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت را در پی دارد.

Print Friendly, PDF & Email
امکان درج نظر مسدود شده است. از صفحۀ تماس با ما استفاده نمایید.
پربازدیدترین ها
اخبار شهرداریها
لمون پرس