معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران ارتباط مستقیم و منطقی مالی با زنجانی نداشته است و اینکه گفته میشود تهاتری به صورت پروانه یا کاربری به بابک زنجانی تحویل داده شده، اصلا صحت ندارد.

به گزارش افکارنیوز، حسین محمد پور زرندی اظهار داشت: یکی از مباحث اصلاح الگوی مصرف عملیاتی شدن نظام بودجهریزی است.
وی ادامه داد: باید برای اصلاح الگوی مصرف به نظام بودجهریزی اهتمام بیشتری داشته باشیم تا بتوانیم به منابع و مصارف بهتر اقدام کنیم.
پور زرندی خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۷۲ بودجه شهرداری تهران حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بوده ولی ۷۲۰ میلیارد تومان تهاتر صورت گرفته که ریالی از آن ثبت نشده است.
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران خاطرنشان کرد: بنده نگاه سیاسی ندارم و این اتفاقها در سالهای بعد نیز افتاده است ولی وقتی که ۷۲۰ میلیارد تومان در نگاه تصمیمگیری و بودجهای لحاظ نمیشود این بودجه چطور تنظیم شده است؟
پور زرندی درباره سفر اخیر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به چین که وی نیز همراه او بوده است اظهار داشت: در این سفر معاون وزیر نفت، معاون وزیر صنایع، آقای عسکراولادی، نماینده وزارت دارایی و در مجموع یک تیم اقتصادی حضور داشتند.
وی خاطرنشان کرد: آقای لاریجانی بیشتر موضوع ۲۲ میلیون دلاری که برای ضمانت بازگشایی فاینانس در اختیار چینیها بود را مدنظر داشت تا بخش عمدهای از این پول آزاد و مجددا وارد کشور شود که طرف مقابل نیز عنوان میکرد که این پول در دولت گذشته توافق شده است.
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران افزود: خط های ۳، ۶ و ۷ مترو جمعا بالغ بر ۲ میلیارد یورو برای ساخت و بهرهبرداری نیاز دارد که تاکنون یک ریال نیز از سوی دولت بابت ساخت این خطها دریافت نکردهایم.
وی گفت: در دولت قبل ۵۰۰ میلیارد تومان برای ساخت متروی مرقد امام و ۲۰۰۰ میلیارد دیگر نیز برای ساخت متروی ورامین و دیگر شهرستانهای استان تهران اختصاص یافته بود که تنها ۱۸۸ میلیارد تومان از این پول در اختیار شهرداری قرار گرفت و ۶۰ درصد کار نیز تاکنون پیش رفته است.
پورزرندی تاکید کرد: مترو با ۱۰۰ یا ۲۰۰ میلیارد تومان راهاندازی نمیشود برای هر کیلومتر ساخت مترو حداقل حدود ۷۰ میلیارد تومان باید هزینه کنیم و اگر دولت نمیتواند بخشی از هزینههای مترو را بدهد هر ایستگاه را به یک بخش خصوصی واگذار کند.
وی با بیان اینکه مترو بدون فاینانس ساخته نمیشود گفت: واگنهایی را از چین برای خط ۴ مترو خریداری کردهایم که تا یک ماه دیگر قطعات آن وارد میشود.
پورزرندی یادآور شد: چندین واگن خریداری شده است و به زودی به ناوگان حمل و نقل ریلی اضافه میشود. متاسفانه بانکهای عامل در ایران کمک نمیکنند.
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران خاطرنشان کرد: مشکلات مالی در مترو و حمل و نقل عمومی بسیار زیاد است. فرق دولت فعلی با دولت قبلی در پول ندادن این است که در دولت نهم مطرح میشد که پول نمیدهیم ولی در این دولت میگویند بودجه نداریم. در هر دو صورت ما از دولت برای مترو منابعی دریافت نکردهایم و علیرغم اینکه سهم خود را دادهایم ۳۰ درصد از سهم دولت نیز پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه شرکت بهرهبرداری مترو برای بیمه کارکنان خود ۳۸ میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار بوده که این مبلغ پرداخت شده است.
وی با اشاره به بودجه شهرداری قبل از متمم گفت: بودجه شهرداری تهران ۱۰ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است که حدود ۷۸ درصد از این پول صرف عمران، ۱۱ درصد بودجه جاری و ۱۷ درصد نگهداشت شهر است.
وی تاکید کرد: به اعتقاد بنده ساختار و قانون شهرداری نیاز به تغییراتی دارد و باید یک ساختار هدفمند برای شهرداری تهران تدوین شود.
پور زرندی با بیان اینکه قانون شهرداریها در سال ۱۳۳۲ به تصویب رسیده است و تاکنون نیز هر بار بخشی از آن اصلاح و یا تغییر میکند اظهارداشت: باید ستاد ساختاری شهرداری تهران کاملا تغییر کند.
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر پروژه ایرانزمین و تهاتر این پروژه با پل صدر اظهار داشت: این دو هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارد. شهرداری بر اساس قانون اقدام کرده است.بر اساس آئین نامه شورای شهر به تمام شهروندان مزایایی مانند شرایط تقسیط برای ساخت پروژههای خود میدهد که از جمله آن این است که مالک میتواند برای احداث یک پروژه ۳۰ درصد از هزینهها را نقدا و مابقی را چک در نظر میگیریم.
وی تاکید کرد: شهرداری تهران ارتباط مستقیم و منطقی مالی با زنجانی نداشته است و اینکه گفته میشود؛ تهاتری به صورت پروانه یا کاربری به بابک زنجانی تحویل داده شده است اصلا صحت ندارد.
Related Posts
- قاسمی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین خبر داد؛
- مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین خبر داد؛
- نور آرایی های سطح شهر به مناسبت سالروز رحلت امام خمینی(ره) به مدت یک شب خاموش شد
- مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین خبر داد؛
- مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری خبر داد؛
- عملیات عمرانی پروژه پل ورودی ناحیه دانش به ناصر آباد به پایان رسید
- آغاز عملیات عمرانی نوسازی و بازسازی پیاده رو خیابان شهرداری
- احداث اولین سرویس بهداشتی مجهز به اتاق کودک و مادر در بوستان بلوار آزادگان قزوین
- احداث سرویس بهداشتی
- پیشرفت ۳۵ درصدی پروژه احداث ساختمان اداری ناحیه متصل شهری آزادگان
- صادقی،مدیر منطقه ۲ شهرداری قزوین اعلام کرد؛
- صدور ۱۸۵ پایان کار ساختمانی در ۷ ماه سال جاری در منطقه ۲ شهرداری قزوین
- پروانه ساختمانی ۷ ماهه ۹۷
- پیشرفت ۹۰ درصدی فاز ۲ پروژه احداث بوستان میرداماد قزوین
- عملکرد ۷ ماهه منطقه دو شهرداری قزوین در صحن علنی شورای اسلامی قزوین ارائه شد
- زباله های عفونی بیمارستان ها بدون بی خطرسازی به زباله دان اهواز می رود
- بیش از ۷۵ درصد از زباله های سطح شهر را مواد آلی و پسماندهای غذایی تشکیل می دهد
- ۷۰ میلیارد ریال برنامه مدیریت پسماند برای شهرداری اردبیل تعریف شد
- دبیر: نیمی از هزینه پسماند را باید شهرداری تهران پرداخت کند
- حجم بازیافت پسماند طی پنج سال از ۲۰به ۶۰ درصد افزایش می یابد
- وزیر بهداشت: گمان میکنم جمع آوری زبالههای بیمارستانی وظیفه شهرداری است
- جریمهی سنگین تخلیهکنندگان غیرمجاز خاک و نخاله در کرمان
- مسوولیت نابودی زبالههای ۱۰۰۰ مرکز درمانی تهران با شهرداری تهران نیست
- اتصال ریلی ۷ شهر با بهرهبرداری از قطار حومهای نجفآباد-اصفهان
- انجام اصلاحات خطوط با هدف حذف خطوط موازی اتوبوسرانی شهرداری مشهد
- توسعه سیستمهای هوشمند مدیریت ترافیک در پایتخت
- شهرداری نقشی در کمک به خرید تاکسی هیبریدی و موتور برقی ندارد
- خروج ۲۰۰۰ اتوبوس فرسوده از ناوگان حمل و نقل تهران
- تعیین میزان اعتبار کارت بلیتهای یکساله متناسب با مصرف شهروندان
- شهرداری تهران به تعهدات خود در خصوص مترو عمل کند
- شهرداری تهران خرید واگن های مترو از چین را تکذیب کرد
- Loon Copter پهپاد شگفت انگیز با قابلیت شنا در سطح و زیر آب
- آخرین فهرست از پرشتابترین سوپراسپرتهای دنیا+تصاویر
- آیا آیفون ۷ واقعی این شکلی است؟+تصاویر
- تصاویر/ کولاک شرق امریکا را فلج کرد
- مایکروسافت مدلهای جدید سرفیس بوک، سرفیس پرو ۴ و سرفیس پن را معرفی کرد
- بهترین فیلمهای سال ۲۰۱۵ از نگاه منتقدان
- پرواز از نیویورک به دبی، تنها در ۲۲ دقیقه
- کدام تکنولوژی صفحه نمایش برای تلویزیونها بهتر است؛ LCD یا OLED؟