شهردار تهران در مراسم ورود ۱۳۹ دستگاه اتوبوس دوکابین به ناوگان حملونقل عمومی و افتتاح مرکز کنترل نظارت هوشمند تاکسیرانی، ارتقای کیفیت زندگی در شهر تهران را یکی از سیاستهای روشن شهرداری در سومین دوره مدیریت این نهاد دانست.
محمدباقر قالیباف در حاشیه مراسم ورود ۱۳۹ اتوبوس دوکابین به ناوگان حملونقل عمومی شهر تهران افزود: یکی از سیاستهای روشن ما در سومین دوره مدیریت شهرداری تهران ارتقای کیفیت زندگی تهران است. این ارتقای کیفیت بعد مادی و معنوی را با هم دربردارد. برای تحقق این ارتقای کیفیت در ابتدا باید به درون شهرداری به خصوص در حوزه مدیریتی و منابع انسانی توجه ویژهای کنیم. در گذشته در هر دو موضوع منابع انسانی و بهرهوری در حوزه حمل و نقل عمومی دچار چالشهای جدی بودیم.
وی افزود: بزرگترین اعتصابات در سازمان اتوبوسرانی در ابتدای کار بنده در مدیریت شهرداری اتفاق میافتاد ولی امروز در بحث رسیدگی به کارگران و کارمندان این سازمان میتوانم بگویم در مقایسه با همه بخشها پیشرفت قابل توجهی به وجود آمده است.
وی با بیان اینکه باید در حوزه تاکسیرانی توجه بیشتری داشته باشیم،افزود: تاکسیرانان با سرمایه خود در خدمت شهر هستند. به همین لحاظ باید توجه ویژهای به این حوزه شود. نکته دیگر نوسازی و توسعه است. به مردم تهران بارها گفتهام مشکلات شهر را پاسخگو هستم اما شهرداری به تنهایی نمیتواند بر مشکلات شهر فائق آید.
شهردار تهران در خصوص ورود ۱۳۹ دستگاه اتوبوس دوکابین به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران گفت: هر یک از این اتوبوسها با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان خریداری شده است و طبق قانون باید تنها ۱۷٫۵ درصد از این هزینه را شهرداری پرداخت کند و ۸۲٫۵ درصد باقیمانده را نهادهای دیگر باید پرداخت میکردند. در سال گذشته هیچ پولی بابت حملونقل عمومی دریافت نکردیم و مردم تهران از این حق خود محروم شدند.
وی تاکید کرد: در تمام دنیا به حمل و نقل عمومی توجه ویژهای میشود و سوبسیدهای ویژهای در این بخش پرداخت میشود. امروز قریب به سه هزار دستگاه اتوبوس دوکابین به ناوگان عمومی شهر تهران وارد کردهایم و واقعیت این است که شهرداری در این بخش کاملا تنهاست.
وی با بیان اینکه بزرگترین چالش شهر تهران آلودگی آن است، افزود: یکی از اقدامات جدی برای کاهش آلودگی هوا توسعه حملونقل عمومی و اعمال محدودیت برای استفاده از خودروهای شخصی است.
وی با اشاره به انتقاد برخی افراد در خصوص ایجاد خط بیآرتی در بزرگراه امام علی گفت: برخی اظهارنظرها در این خصوص واقعا باعث تعجب است، چرا باید یک ماشین شخصی که میزان آلودگی زیادی هم دارد برایش اتوبان بسازیم تا در شهر حرکت کند و اتوبوس با ۱۰۰ سرنشین در ترافیک بماند.
شهردار تهران با اشاره به ساخت دو و نیم تا سه کیلومتر مترو تا قبل از سال ۸۵ ، گفت: امروز متوسط توسعه خطوط مترو در سال به ۱۵ کیلومتر رسیده است و توان فنی و اجرایی ساخت سالانه ۳۰ کیلومتر مترو در کشور فراهم شده است ولی برای تحقق این امر نیاز به حمایتهای مختلفی است و بار اصلی ساخت مترو در حال حاضر به دوش شهرداری تهران افتاده است.
وی با تاکید بر اینکه باید در زیرساختها نگاه جامع داشته باشیم، گفت: در بحث رفع آلودگی هوای تهران هم نیازمند ساخت پل و توسعه بزرگراهها هستیم و هم به توسعه مترو، اتوبوس و تاکسیرانی نیازمندیم. رفع معضل آلودگی هوای تهران متعلق به یک دستگاه خاص نیست و با دست به دست دادن شهرداری و دولت به تنهایی این معضل حل نخواهد شد. همه بخشها، سازمانها و مردم باید در این خصوص کمک کنند و دست به دست هم دهند تا معضل آلودگی هوای تهران حل شود.
وی افزود: با اطمینان اعلام میکنم مشکل آلودگی هوای تهران موضوعی نیست که نسبت به حل آن احساس ناامیدی کنیم. اگر کمک شهرداری، دولت، سازمانها و همه مردم در این خصوص وجود داشته باشد با اطمینان میگویم در پایان این دوره مدیریت شهری میتوانیم این مشکل را حل کنیم.
شهردار تهران با اشاره به اینکه بحث گاز مونوکسیدکربن (CO) در سال ۱۳۸۰ مهمترین موضوع آلودگی هوای تهران بود، گفت: با برنامهریزیهایی که در آن دوره انجام شد امروز بیش از دو سوم روزهای شهر به لحاظ آلاینده منوکسید کربن در شرایط پاک است و آلودگی هوای پایتخت عمدتا در بخش ذرات معلق است که آلاینده بسیار خطرناکی است و امیدوارم در ماههای پیش رو با کمک شورا، مجلس، دولت و مردم بتوانیم شهر پاکی داشته باشیم و تصمیمگیریهای درستی در این زمینه اتخاذ کنیم.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامههای پیش روی شهرداری برای کاهش آلودگی هوای شهر تهران، گفت: امروز در بحث آلودگی هوا نیازمند اصلاح ساختار بودجهای هستیم و طرحی آماده کردهایم و با مجلس شورای اسلامی و شورای شهر تهران مذاکراتی را انجام دادهایم که امیدواریم در جلسه سران قوا این طرح مورد بحث قرار بگیرد و بتوانیم با همکاری مجلس،شورا و دولت در خصوص آلودگی هوا اقدامات اساسی را انجام دهیم.
وی افزود: امیدواریم به مدار کمک عمومی در حوزه حملونقل برگردیم و دولت در این خصوص کمکهای لازم را انجام دهد. البته در این بخش نیاز به فرهنگسازی نیز وجود دارد که باید حداکثر تلاش خود را به کار گیریم تا بتوانیم با کیفیت بهتر در حوزه حملونقل عمومی خدمترسانی کنیم.
قالیباف در پاسخ به این سوال که انتظار شهرداری تهران از دولت در حوزه حملونقل عمومی چیست، گفت: انتظار ما اجرای قانون است تا مردم تهران بتوانند از حقوق خود برخوردار شوند.
Related Posts
- آمادگی سازمان باغستانهای سنتی شهرداری قزوین به منظور انجام آبیاری مکمل برای باغ های کم آب
- در سالی که گذشت بیش از ۴۴ هزار شهروند با سامانه ۱۳۷ شهرداری قزوین تماس گرفتند
- جانمایی سطل های زباله جدید
- جانمایی سطل های زباله جدید
- بازدید نمایندگان سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان
- تجهیز تعدادی از اتوبوس های ناوگان سازمان اتوبوسرانی قزوین به سیستم گرمایشی و سرمایشی مدرن
- بازسازی ۱۷۷ دستگاه اتوبوس از سراسر کشور در مرکز بازسازی امام علی (علیه السلام) سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین
- بازدید مسئولین سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرستان دُرود از سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین
- بازدید مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کاشان از سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین
- خدمت رسانی اتوبوسرانی در سالروز حماسه ملّی ۹ دی
- خدمت رسانی اتوبوسرانی در سالروز حماسه ملّی ۹ دی
- خدمت رسانی اتوبوسرانی در سالروز حماسه ملّی ۹ دی
- قاسمی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین خبر داد؛
- مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین خبر داد؛
- نور آرایی های سطح شهر به مناسبت سالروز رحلت امام خمینی(ره) به مدت یک شب خاموش شد
- زباله های عفونی بیمارستان ها بدون بی خطرسازی به زباله دان اهواز می رود
- بیش از ۷۵ درصد از زباله های سطح شهر را مواد آلی و پسماندهای غذایی تشکیل می دهد
- ۷۰ میلیارد ریال برنامه مدیریت پسماند برای شهرداری اردبیل تعریف شد
- دبیر: نیمی از هزینه پسماند را باید شهرداری تهران پرداخت کند
- حجم بازیافت پسماند طی پنج سال از ۲۰به ۶۰ درصد افزایش می یابد
- وزیر بهداشت: گمان میکنم جمع آوری زبالههای بیمارستانی وظیفه شهرداری است
- جریمهی سنگین تخلیهکنندگان غیرمجاز خاک و نخاله در کرمان
- مسوولیت نابودی زبالههای ۱۰۰۰ مرکز درمانی تهران با شهرداری تهران نیست
- اتصال ریلی ۷ شهر با بهرهبرداری از قطار حومهای نجفآباد-اصفهان
- انجام اصلاحات خطوط با هدف حذف خطوط موازی اتوبوسرانی شهرداری مشهد
- توسعه سیستمهای هوشمند مدیریت ترافیک در پایتخت
- شهرداری نقشی در کمک به خرید تاکسی هیبریدی و موتور برقی ندارد
- خروج ۲۰۰۰ اتوبوس فرسوده از ناوگان حمل و نقل تهران
- تعیین میزان اعتبار کارت بلیتهای یکساله متناسب با مصرف شهروندان
- شهرداری تهران به تعهدات خود در خصوص مترو عمل کند
- شهرداری تهران خرید واگن های مترو از چین را تکذیب کرد
- Loon Copter پهپاد شگفت انگیز با قابلیت شنا در سطح و زیر آب
- آخرین فهرست از پرشتابترین سوپراسپرتهای دنیا+تصاویر
- آیا آیفون ۷ واقعی این شکلی است؟+تصاویر
- تصاویر/ کولاک شرق امریکا را فلج کرد
- مایکروسافت مدلهای جدید سرفیس بوک، سرفیس پرو ۴ و سرفیس پن را معرفی کرد
- بهترین فیلمهای سال ۲۰۱۵ از نگاه منتقدان
- پرواز از نیویورک به دبی، تنها در ۲۲ دقیقه
- کدام تکنولوژی صفحه نمایش برای تلویزیونها بهتر است؛ LCD یا OLED؟