در چنین ایامی از جمله بخش هایی که با ریزش باران با سیل حادثه همراه می شوند، نه با شور ریزش نعمت، مناطق حاشیه نشین و بافت های فرسوده شهری هستند که به شدت در معرض ورود آب های سطحی و نیز آبگرفتگی معابر قرار می گیرند.
انجام اقدامات پیشگیرانه و مهارکننده توسط شهرداری ها در چنین محلات و ایامی از اهمیت بسزایی برخوردار است. منطقه ۱۱ شهرداری کرج نیز به دلیل تعامل نزدیک و برخورداری از گستره ای عظیم از بافت های فرسوده شهری در قامت نقشه منطقه ای خود، مسئولیت سنگینی را در این حوزه عهده دار است و به همین جهت اقدامات قابل توجهی را در این عرصه صورت داده است.
حسین عطایی در گفتگو با پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، در خصوص اقدامات پیشگیرانه انجام گرفته در یکی از این نقاط فرسوده، گفت: تصمیمات اتخاذ شده از سوی این منطقه به سمتی پیش رفته است که هم اکنون با همکاری شهروندان و همراهی آنان، در هنگام بارندگی ها، آب های سطحی در خط ۳ حصار به طور کلی جمع آوری شده و مانع روال عادی زندگی ساکنان نخواهد شد.
رفع آبگرفتگی با اجرای کانال کشی
عطایی، اجرای کانال کشی توسط اداره عمران منطقه را به عنوان راهکاری که توسط این منطقه صورت گرفت عنوان کرد و اظهار داشت: هدایت آب های سطحی بالادستی بخصوص انهار خط ۴ حصار که به خط ۳ جاری میشد در مسیر کانال بزرگ خط ۲ قرار گرفت.
وی ادامه داد: پس از کانال کشی در قسمت بالای خیابان آیت الله قمی، به دلیل وجود ضایعات و گل و لای، آب از کانال به سطح خیابان پس می زد و باعث آبگرفتگی می شد.
عطایی درباره اقدامات مدیریت منطقه اضافه کرد: با حفاری منهول عمیق و بزرگ به عمق ۴ متر و طول و عرض سه و نیم متر در بالای کانال، آب های جاری شده قبل از رسیدن به کانال وارد این چاه عمیق شده و پس از عبور از صافی وارد کانال می شود. به این ترتیب دیگر آبگرفتگی در کانال های خط ۳ حصار به وجود نخواهد آمد.
به گفته عطایی یکی از مهمترین علل آب گرفتگی در جوی ها، ریختن زباله توسط شهروندان است که باید برای این امر چاره ای جدی اندیشید و شهروندان را به طور کامل نسبت به موضوع فوق، آگاه ساخته و فرهنگ سازی های لازم در این خصوص به اجرا در آید.
بر این اساس رعایت اصول شهر نشینی موجب می شود که زمان و انرژی خدمتگزاران مردم در شهرداری کمتر در لایروبی انهار صرف شده و این مسئولان با تمام توان به دیگر امور خدماتی شهر بپردازند.
Related Posts
- آمادگی سازمان باغستانهای سنتی شهرداری قزوین به منظور انجام آبیاری مکمل برای باغ های کم آب
- در سالی که گذشت بیش از ۴۴ هزار شهروند با سامانه ۱۳۷ شهرداری قزوین تماس گرفتند
- جانمایی سطل های زباله جدید
- جانمایی سطل های زباله جدید
- بازدید نمایندگان سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان
- تجهیز تعدادی از اتوبوس های ناوگان سازمان اتوبوسرانی قزوین به سیستم گرمایشی و سرمایشی مدرن
- بازسازی ۱۷۷ دستگاه اتوبوس از سراسر کشور در مرکز بازسازی امام علی (علیه السلام) سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین
- بازدید مسئولین سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرستان دُرود از سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین
- بازدید مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کاشان از سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین
- خدمت رسانی اتوبوسرانی در سالروز حماسه ملّی ۹ دی
- خدمت رسانی اتوبوسرانی در سالروز حماسه ملّی ۹ دی
- خدمت رسانی اتوبوسرانی در سالروز حماسه ملّی ۹ دی
- قاسمی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین خبر داد؛
- مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین خبر داد؛
- نور آرایی های سطح شهر به مناسبت سالروز رحلت امام خمینی(ره) به مدت یک شب خاموش شد
- زباله های عفونی بیمارستان ها بدون بی خطرسازی به زباله دان اهواز می رود
- بیش از ۷۵ درصد از زباله های سطح شهر را مواد آلی و پسماندهای غذایی تشکیل می دهد
- ۷۰ میلیارد ریال برنامه مدیریت پسماند برای شهرداری اردبیل تعریف شد
- دبیر: نیمی از هزینه پسماند را باید شهرداری تهران پرداخت کند
- حجم بازیافت پسماند طی پنج سال از ۲۰به ۶۰ درصد افزایش می یابد
- وزیر بهداشت: گمان میکنم جمع آوری زبالههای بیمارستانی وظیفه شهرداری است
- جریمهی سنگین تخلیهکنندگان غیرمجاز خاک و نخاله در کرمان
- مسوولیت نابودی زبالههای ۱۰۰۰ مرکز درمانی تهران با شهرداری تهران نیست
- اتصال ریلی ۷ شهر با بهرهبرداری از قطار حومهای نجفآباد-اصفهان
- انجام اصلاحات خطوط با هدف حذف خطوط موازی اتوبوسرانی شهرداری مشهد
- توسعه سیستمهای هوشمند مدیریت ترافیک در پایتخت
- شهرداری نقشی در کمک به خرید تاکسی هیبریدی و موتور برقی ندارد
- خروج ۲۰۰۰ اتوبوس فرسوده از ناوگان حمل و نقل تهران
- تعیین میزان اعتبار کارت بلیتهای یکساله متناسب با مصرف شهروندان
- شهرداری تهران به تعهدات خود در خصوص مترو عمل کند
- شهرداری تهران خرید واگن های مترو از چین را تکذیب کرد