جعبه ساز | www.boxmaker.ir
تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۲
تزریق ۱۳۹ دستگاه اتوبوس سرخ دیگر به رگ‌های پایتخت
مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران با اشاره به وعده ورود 300 دستگاه اتوبوس دوکابین در سال 92 گفت: 161 دستگاه اتوبوس در شش ماه اول سال وارد تهران شده و 139 ...

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران با اشاره به وعده ورود ۳۰۰ دستگاه اتوبوس دوکابین در سال ۹۲ گفت: ۱۶۱ دستگاه اتوبوس در شش ماه اول سال وارد تهران شده و ۱۳۹ دستگاه باقی مانده دیگر نیز در همین روزها وارد خطوط اتوبوسرانی شهر تهران می‌شود.

Multimedia_pics_1387_6_Photo_871.JPG

پیمان سنندجی گفت: ۱۶۱ دستگاه قبلی عمدتا در خط هشت و چهار و سایر خطوطی که نیازمند بودند مشغول به کار شدند و ۱۳۹ دستگاه جدید در هفته آتی طی مراسمی وارد ناوگان خواهند شد.

وی افزود: بخشی از این اتوبوس‌ها به دلیل اینکه چپ در هستند وارد ناوگان BRT خصوصا خط ۹ که از شهرری به سمت بلوار ارتش است وارد می‌شوند و بخش دیگر از این اتوبوس‌های دو کابین به دستور شهردار تهران در خطوط جنوبی مشغول به کار خواهند شد. البته تعدادی از این اتوبوس‌ها در خط هفت BRT‌ از میدان راه‌آهن تا تجریش به دلیل وجود مشکلات در این خط به کار گرفته می‌شوند.

سنندجی در پاسخ به این سوال که با توجه به سرفاصله طولانی اتوبوس‌ها در خط چهار آیا از این اتوبوس‌ها در این خط استفاده نمی‌شود؟ گفت:‌در شش ماه اول سال تعدادی اتوبوس به این خط تزریق شد و دلیل تاخیر در تردد اتوبوس‌ها، انسداد برای خروج از پایانه جنوب و مشکلات ترافیکی در نقاطی از این خط است که ایزوله نشده است.

وی با اشاره به اهمیت زمانبندی برای شرکت اتوبوسرانی بخصوص در یک سال اخیر گفت: سرفاصله حرکت اتوبوس‌ها در خط یک تقریبا ۴۵ ثانیه است ولی پس از مهرماه به ۲۰ ثانیه رسیده است و قطعا ورود اتوبوس‌های جدید در خطوط مختلف تاثیرگذار است و موجب کاهش زمان اعزام و در نتیجه کاهش سر فاصله حرکت اتوبوس‌ها می‌شود.

مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی تهران به عقد قرارداد با خودروسازان داخلی اشاره کرد و افزود: در حال تدوین قراردادی هستیم که ۳۰۰ دستگاه اتوبوس دو کابین دیگر از خودروسازان داخلی خریداری کنیم که در این زمینه به محض نهایی شدن قرارداد اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی گفت: بر اساس طرح جامع تا سال ۱۴۰۴ به ۱۱ هزار اتوبوس در شهر تهران نیاز داریم، اما با توجه به راه‌اندازی خطوط BRT در حال حاضر اولویت نوسازی خطوط اتوبوس و مینی‌بوس است.

سنندجی افزود: حدود ۲۰۰۰ اتوبوس بالای هشت سال عمر فعال است که باید نوسازی شوند. البته این ۲۰۰۰ دستگاه می‌توانند تردد کنند اما از نظر سیستم‌های گرمایی و سرمایشی، ترمز و مسائل مربوط به رفاه داخلی اتوبوس برای مردم است دچار مشکلاتی هستند و این مشکلات بر موضوعات مربوط به دودزایی می‌تواند تاثیرگذار باشد.

وی در خصوص نوسازی مینی‌بوس‌های فرسوده در شهر تهران گفت: ۱۱۰۰ دستگاه مینی‌بوس باید نوسازی شود که در این مورد با سازمان محیط زیست و مراجعی که باید در زمینه نوسازی کمک کنند مکاتباتی انجام شده است و امیدواریم با یک همکاری و تعامل این مشکل حل شود.

سنندجی گفت: ناوگان باید به صورت دائم نوسازی شود، نمی‌توان گفت که خطوطی دیگر به اتوبوس نیاز ندارند چرا که فرسودگی وجود دارد./ایسنا

Print Friendly, PDF & Email
امکان درج نظر مسدود شده است. از صفحۀ تماس با ما استفاده نمایید.
پربازدیدترین ها
اخبار شهرداریها
لمون پرس