مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران با اشاره به وعده ورود ۳۰۰ دستگاه اتوبوس دوکابین در سال ۹۲ گفت: ۱۶۱ دستگاه اتوبوس در شش ماه اول سال وارد تهران شده و ۱۳۹ دستگاه باقی مانده دیگر نیز در همین روزها وارد خطوط اتوبوسرانی شهر تهران میشود.
پیمان سنندجی گفت: ۱۶۱ دستگاه قبلی عمدتا در خط هشت و چهار و سایر خطوطی که نیازمند بودند مشغول به کار شدند و ۱۳۹ دستگاه جدید در هفته آتی طی مراسمی وارد ناوگان خواهند شد.
وی افزود: بخشی از این اتوبوسها به دلیل اینکه چپ در هستند وارد ناوگان BRT خصوصا خط ۹ که از شهرری به سمت بلوار ارتش است وارد میشوند و بخش دیگر از این اتوبوسهای دو کابین به دستور شهردار تهران در خطوط جنوبی مشغول به کار خواهند شد. البته تعدادی از این اتوبوسها در خط هفت BRT از میدان راهآهن تا تجریش به دلیل وجود مشکلات در این خط به کار گرفته میشوند.
سنندجی در پاسخ به این سوال که با توجه به سرفاصله طولانی اتوبوسها در خط چهار آیا از این اتوبوسها در این خط استفاده نمیشود؟ گفت:در شش ماه اول سال تعدادی اتوبوس به این خط تزریق شد و دلیل تاخیر در تردد اتوبوسها، انسداد برای خروج از پایانه جنوب و مشکلات ترافیکی در نقاطی از این خط است که ایزوله نشده است.
وی با اشاره به اهمیت زمانبندی برای شرکت اتوبوسرانی بخصوص در یک سال اخیر گفت: سرفاصله حرکت اتوبوسها در خط یک تقریبا ۴۵ ثانیه است ولی پس از مهرماه به ۲۰ ثانیه رسیده است و قطعا ورود اتوبوسهای جدید در خطوط مختلف تاثیرگذار است و موجب کاهش زمان اعزام و در نتیجه کاهش سر فاصله حرکت اتوبوسها میشود.
مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی تهران به عقد قرارداد با خودروسازان داخلی اشاره کرد و افزود: در حال تدوین قراردادی هستیم که ۳۰۰ دستگاه اتوبوس دو کابین دیگر از خودروسازان داخلی خریداری کنیم که در این زمینه به محض نهایی شدن قرارداد اطلاع رسانی خواهیم کرد.
وی گفت: بر اساس طرح جامع تا سال ۱۴۰۴ به ۱۱ هزار اتوبوس در شهر تهران نیاز داریم، اما با توجه به راهاندازی خطوط BRT در حال حاضر اولویت نوسازی خطوط اتوبوس و مینیبوس است.
سنندجی افزود: حدود ۲۰۰۰ اتوبوس بالای هشت سال عمر فعال است که باید نوسازی شوند. البته این ۲۰۰۰ دستگاه میتوانند تردد کنند اما از نظر سیستمهای گرمایی و سرمایشی، ترمز و مسائل مربوط به رفاه داخلی اتوبوس برای مردم است دچار مشکلاتی هستند و این مشکلات بر موضوعات مربوط به دودزایی میتواند تاثیرگذار باشد.
وی در خصوص نوسازی مینیبوسهای فرسوده در شهر تهران گفت: ۱۱۰۰ دستگاه مینیبوس باید نوسازی شود که در این مورد با سازمان محیط زیست و مراجعی که باید در زمینه نوسازی کمک کنند مکاتباتی انجام شده است و امیدواریم با یک همکاری و تعامل این مشکل حل شود.
سنندجی گفت: ناوگان باید به صورت دائم نوسازی شود، نمیتوان گفت که خطوطی دیگر به اتوبوس نیاز ندارند چرا که فرسودگی وجود دارد./ایسنا
Related Posts
- آمادگی سازمان باغستانهای سنتی شهرداری قزوین به منظور انجام آبیاری مکمل برای باغ های کم آب
- در سالی که گذشت بیش از ۴۴ هزار شهروند با سامانه ۱۳۷ شهرداری قزوین تماس گرفتند
- جانمایی سطل های زباله جدید
- جانمایی سطل های زباله جدید
- بازدید نمایندگان سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان
- تجهیز تعدادی از اتوبوس های ناوگان سازمان اتوبوسرانی قزوین به سیستم گرمایشی و سرمایشی مدرن
- بازسازی ۱۷۷ دستگاه اتوبوس از سراسر کشور در مرکز بازسازی امام علی (علیه السلام) سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین
- بازدید مسئولین سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرستان دُرود از سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین
- بازدید مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کاشان از سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین
- خدمت رسانی اتوبوسرانی در سالروز حماسه ملّی ۹ دی
- خدمت رسانی اتوبوسرانی در سالروز حماسه ملّی ۹ دی
- خدمت رسانی اتوبوسرانی در سالروز حماسه ملّی ۹ دی
- قاسمی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین خبر داد؛
- مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین خبر داد؛
- نور آرایی های سطح شهر به مناسبت سالروز رحلت امام خمینی(ره) به مدت یک شب خاموش شد
- زباله های عفونی بیمارستان ها بدون بی خطرسازی به زباله دان اهواز می رود
- بیش از ۷۵ درصد از زباله های سطح شهر را مواد آلی و پسماندهای غذایی تشکیل می دهد
- ۷۰ میلیارد ریال برنامه مدیریت پسماند برای شهرداری اردبیل تعریف شد
- دبیر: نیمی از هزینه پسماند را باید شهرداری تهران پرداخت کند
- حجم بازیافت پسماند طی پنج سال از ۲۰به ۶۰ درصد افزایش می یابد
- وزیر بهداشت: گمان میکنم جمع آوری زبالههای بیمارستانی وظیفه شهرداری است
- جریمهی سنگین تخلیهکنندگان غیرمجاز خاک و نخاله در کرمان
- مسوولیت نابودی زبالههای ۱۰۰۰ مرکز درمانی تهران با شهرداری تهران نیست
- اتصال ریلی ۷ شهر با بهرهبرداری از قطار حومهای نجفآباد-اصفهان
- انجام اصلاحات خطوط با هدف حذف خطوط موازی اتوبوسرانی شهرداری مشهد
- توسعه سیستمهای هوشمند مدیریت ترافیک در پایتخت
- شهرداری نقشی در کمک به خرید تاکسی هیبریدی و موتور برقی ندارد
- خروج ۲۰۰۰ اتوبوس فرسوده از ناوگان حمل و نقل تهران
- تعیین میزان اعتبار کارت بلیتهای یکساله متناسب با مصرف شهروندان
- شهرداری تهران به تعهدات خود در خصوص مترو عمل کند
- شهرداری تهران خرید واگن های مترو از چین را تکذیب کرد
- Loon Copter پهپاد شگفت انگیز با قابلیت شنا در سطح و زیر آب
- آخرین فهرست از پرشتابترین سوپراسپرتهای دنیا+تصاویر
- آیا آیفون ۷ واقعی این شکلی است؟+تصاویر
- تصاویر/ کولاک شرق امریکا را فلج کرد
- مایکروسافت مدلهای جدید سرفیس بوک، سرفیس پرو ۴ و سرفیس پن را معرفی کرد
- بهترین فیلمهای سال ۲۰۱۵ از نگاه منتقدان
- پرواز از نیویورک به دبی، تنها در ۲۲ دقیقه
- کدام تکنولوژی صفحه نمایش برای تلویزیونها بهتر است؛ LCD یا OLED؟