معاون عمرانی وزارت کشور در دیدار با معاون حملونقل و ترافیک شهرداری، گفت: کار کارشناسی، منسجم و هدفمند، راهحل مشکلات تهران و سایر کلانشهرهای کشور است و تا یکی دو دهه دیگر به نقطهای میرسند که تا امروز تهران به آن رسیده است.
به گزارش سرویس«شهری» ایسنا، هوشنگ خندان دل در دیدار سید جعفر تشکری هاشمی افزود: سرمایهگذاری در حمل و نقل عمومی و استفاده از سیستمهای حمل و نقلی مدرن مانند آنچه در شهرهای جنوب شرق آسیا شاهد آن هستیم، میتواند بسیاری از مسائل و مشکلات کلانشهرهای کشورمان را حل و فصل نماید.
وی با تاکید بر این که به موضوعات کاری پیش رو نگاه تیمی و سیستمی داشته و اعتقاد داریم هیچ کیفیتی اتفاقی و تصادفی رخ نمیدهد، اظهار کرد: تونل های شهری تهران به عنوان تونل هایی هوشمند، نمادی از کار کیفی است و با توجه به این که کشورمان منابع کافی در اختیار دارد و مسئولانمان نیز از قدرت تحلیل و حل مساله برخوردارند، باید در قالب چرخهها و حلقههایی از برنامهریزی و اجرا نسبت به حل و فصل مسائل و مشکلات اقدام کنیم.
معاون وزیر کشور با ذکر این نکته که از تمام اختیارات قانونی و ظرفیتهای اجرایی خود جهت رسیدگی به مسائل و مشکلات تهران و سایر کلانشهرها و شهرهای کشور استفاده میکنیم، تصریح کرد: فقدان استاندارد در زمینههای کیفی و کمی در کشورمان موضوعی آزار دهنده و ناراحت کننده است و از این رو باید نسبت به رفتارسازی سازمانی، تدوین استانداردها و ترسیم مدلهای اجرایی اقدام کنیم تا با استفاده از مجموعه ای از راهکارهای عملیاتی، معضلات موجود را گام به گام از پیش رو برداریم.
معاون شهردار تهران نیز در این دیدار با اشاره به این که برقراری نظم و انضباط در تونلهای شهری، نمونهای موفق از هوشمندسازی توام با فرهنگسازی در حوزه ترافیک است، اظهار کرد: با توجه به استفاده از متخصصان و بهرهگیری از عقلانیت در امور، از دولت جدید انتظار داریم تا زمینه حل و فصل مسائل و مشکلات را در تهران فراهم آورد، چرا که انجام کارهای بزرگ و حل مشکلات این کلان شهر باعث الگو گرفتن سایر شهرها و کلانشهرهای کشور و حل مشکلات آنها نیز خواهد شد.
تشکری هاشمی با بیان این که مشکلات تهران نسخه روشنی دارد و نباید دنبال کشف راه حلهای جدید باشیم، تصریح کرد: متاسفانه مسائل را در کشورمان به نحو غیر قابل باوری پیچیده میکنیم، چنانچه برای پادار کردن فاینانس خط ۳ مترو تهران مجبور شدیم ۴۵۰ امضاء از مسئولان مربوطه در ردههای مختلف دریافت کنیم تا یک کار ساده را انجام دهیم.
وی با تاکید بر این که از ابتدای سال جاری تاکنون حتی یک ریال یارانه به اتوبوسرانی و متروی تهران پرداخت نشده، خاطرنشان کرد: البته این روند که یادگاری است که از دولت گذشته بر جای مانده، چند سال است ادامه دارد و نه تنها کمک های دولتی بلکه حتی حقوق قانونی مردم تهران که میبایست از محل اخذ جرایم رانندگی به مدیریت شهری اختصاص داده شود نیز تخصیص نیافته است.
Related Posts
- آمادگی سازمان باغستانهای سنتی شهرداری قزوین به منظور انجام آبیاری مکمل برای باغ های کم آب
- در سالی که گذشت بیش از ۴۴ هزار شهروند با سامانه ۱۳۷ شهرداری قزوین تماس گرفتند
- جانمایی سطل های زباله جدید
- جانمایی سطل های زباله جدید
- بازدید نمایندگان سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان
- تجهیز تعدادی از اتوبوس های ناوگان سازمان اتوبوسرانی قزوین به سیستم گرمایشی و سرمایشی مدرن
- بازسازی ۱۷۷ دستگاه اتوبوس از سراسر کشور در مرکز بازسازی امام علی (علیه السلام) سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین
- بازدید مسئولین سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرستان دُرود از سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین
- بازدید مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کاشان از سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین
- خدمت رسانی اتوبوسرانی در سالروز حماسه ملّی ۹ دی
- خدمت رسانی اتوبوسرانی در سالروز حماسه ملّی ۹ دی
- خدمت رسانی اتوبوسرانی در سالروز حماسه ملّی ۹ دی
- قاسمی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین خبر داد؛
- مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین خبر داد؛
- نور آرایی های سطح شهر به مناسبت سالروز رحلت امام خمینی(ره) به مدت یک شب خاموش شد
- زباله های عفونی بیمارستان ها بدون بی خطرسازی به زباله دان اهواز می رود
- بیش از ۷۵ درصد از زباله های سطح شهر را مواد آلی و پسماندهای غذایی تشکیل می دهد
- ۷۰ میلیارد ریال برنامه مدیریت پسماند برای شهرداری اردبیل تعریف شد
- دبیر: نیمی از هزینه پسماند را باید شهرداری تهران پرداخت کند
- حجم بازیافت پسماند طی پنج سال از ۲۰به ۶۰ درصد افزایش می یابد
- وزیر بهداشت: گمان میکنم جمع آوری زبالههای بیمارستانی وظیفه شهرداری است
- جریمهی سنگین تخلیهکنندگان غیرمجاز خاک و نخاله در کرمان
- مسوولیت نابودی زبالههای ۱۰۰۰ مرکز درمانی تهران با شهرداری تهران نیست
- اتصال ریلی ۷ شهر با بهرهبرداری از قطار حومهای نجفآباد-اصفهان
- انجام اصلاحات خطوط با هدف حذف خطوط موازی اتوبوسرانی شهرداری مشهد
- توسعه سیستمهای هوشمند مدیریت ترافیک در پایتخت
- شهرداری نقشی در کمک به خرید تاکسی هیبریدی و موتور برقی ندارد
- خروج ۲۰۰۰ اتوبوس فرسوده از ناوگان حمل و نقل تهران
- تعیین میزان اعتبار کارت بلیتهای یکساله متناسب با مصرف شهروندان
- شهرداری تهران به تعهدات خود در خصوص مترو عمل کند
- شهرداری تهران خرید واگن های مترو از چین را تکذیب کرد
- Loon Copter پهپاد شگفت انگیز با قابلیت شنا در سطح و زیر آب
- آخرین فهرست از پرشتابترین سوپراسپرتهای دنیا+تصاویر
- آیا آیفون ۷ واقعی این شکلی است؟+تصاویر
- تصاویر/ کولاک شرق امریکا را فلج کرد
- مایکروسافت مدلهای جدید سرفیس بوک، سرفیس پرو ۴ و سرفیس پن را معرفی کرد
- بهترین فیلمهای سال ۲۰۱۵ از نگاه منتقدان
- پرواز از نیویورک به دبی، تنها در ۲۲ دقیقه
- کدام تکنولوژی صفحه نمایش برای تلویزیونها بهتر است؛ LCD یا OLED؟